Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
30 stycznia 2024 r. niemieckie stowarzyszenie przemysłu motoryzacyjnego (VDA) zaprezentowało najważniejsze prognozy dla tej branży na bieżący rok.

Na rynku nowych aut osobowych spodziewany jest 1-procentowy spadek do 2,8 mln samochodów. To o około 1/4 mniej niż w przedkryzysowym roku 2019.
Zakładamy niższą sprzedaż samochodów elektrycznych (-9 proc. do 635 tys. sztuk). O ile oczekuje się, że sprzedaż hybryd typu plug-in (PHEV) wzrośnie o 5 procent do 185 000 sztuk, w przypadku pojazdów wyłącznie akumulatorowo-elektrycznych (BEV) spodziewamy się spadku o 14 procent do 451 000 sztuk - powiedział główny ekonomista VDA dr. Manuel Kallweit.

Oczekuje się, że rynki w Europie (U27, EFTA i Wielka Brytania) i Stanach Zjednoczonych będą rosły nieco szybciej (odpowiednio: +4 proc. i 2 proc.) niż rynek chiński (+1 proc.) w 2024 r. ze względu na słaby poziom z poprzedniego roku. Głobalnie, na całym świecie popyt na rynku samochodów osobowych ma wzrosnąć o 2 proc.

VDA spodziewa się, że w 2024 roku produkcja samochodów osobowych w Niemczech minimalnie spadnie (± 0 proc.; 4,1 mln sztuk). Powodem jest między innymi ogólna słaba kondycja gospodarki. Co ciekawe, oczekiwany jest 19-procentowy wzrost produkcji samochodów elektrycznych (BEV: + 25 proc., PHEV: ± 0 procent).

Produkcja aut na eksport wzrośnie o 1 proc. do 3,1 mln pojazdów.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

YETICO S.A.
Craemer GmbH
Lubricant Polska Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.