Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Sprzedaż nowych aut liczona rok do roku w Europie spadła o 9 proc. Marzec 2009 roku był jedenastym z kolei miesiącem, w którym sprzedaż aut malała - wynika z danych, które opublikowało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).

Spadek w marcu przekroczył 17 procent i był niższy od spodziewanego przede wszystkim dlatego, że w miesiącu tym było o trzy dni robocze więcej niż w lutym. W marcu poprawiła się sytuacja na największym w Europie rynku niemieckim. Sprzedaż wzrosła tam o niemal 40 procent, co było reakcją klientów na rządowy plan zachęcający do kupowania nowych samochodów.

Mniej spektakularne były wzrosty sprzedaży we Francji i Włoszech - odpowiednio o 8 procent i 0,2 procenta. Złe nastroje panują za to w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, gdzie zanotowano spadek sprzedaży rzędu kilkudziesięciu procent. Dobrze na tle innych państw kontynentu wypada Polska. W naszym kraju wzrost sprzedaży wyniósł 2,5 procent, więcej aut sprzedano również w Czechach i na Słowacji. Raport Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów objął 27 krajów Unii Europejskiej oraz państwa Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu, czyli Norwegię, Szwajcarię, Islandię i Liechtenstein.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

QualityHUB24
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
BARIBAL Group
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
DSR S.A.