Fiat Chrysler Automobiles (FCA) poinformował swoich dostawców, że jego następna generacja małych samochodów będzie korzystała z platformy Grupy PSA, donosi "Automotive News Europe" (ANE).

Oba koncerny finalizują rozmowy, aby połączyć się w nową grupę motoryzacyjną - Stellantis. Zakończenie fuzji spodziewane jest w I kwartale 2021 roku.

W liście wysłanym pod koniec lipca, do którego dotarł ANE, FCA zwróciła się do dostawców o natychmiastowe zaprzestanie wszelkich prac badawczo-rozwojowych i budowy oprzyrządowania do przyszłych samochodach segmentu B.

FCA, z powodu pandemii COVID-19, poinformował już w marcu dostawców o tymczasowym zawieszeniu rozwoju 5 małych samochodów dla marek Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Jeep.

FCA zaktualizowała platformę dla małych samochodów, tak aby mogła być używana przez nową rodzinę małych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz bateriami elektrycznymi. Podstawą platformy jest w pełni elektryczny Fiat 500, który trafia do europejskich salonów w październiku tego roku. Ta wersja 500 jest produkowana w Turynie.

Nowe małe samochody FCA przejdą na architekturę PSA Common Modular Platform (CMP), na której powstawają takie modele jak Peugeot 208 i 2008, Opel/Vauxhall Corsa i nowa Mokka oraz DS3 Crossback. Wszystkie wymienione modele mają napęd silnik spalinowy, a także wersje w pełni elektryczne.

W lipcowej informacji do dostawców FCA poinformował, że ​​będzie produkować małe samochody na bazie CMP w fabryce w Tychach. W FCA Poland są obecnie wytwarzane modele Fiat/Abarth 500 i Lancia Ypsilon. Jak informują włoskie media w Tychach będzie produkowanych do 400 000 aut oopartych na platformie CMP.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MX norm Sp. z o.o.
PHU BOMI Michalina Kołcz
Brökelmann Polska Sp. z o.o.
Geo Globe Polska Sp z o.o.
Georg Utz Sp. z o.o.
3M Poland Sp. z o.o.