Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
renault_logoSprzedaż Grupy Renault na rynkach pozaeuropejskich w pierwszym półroczu bieżącego roku osiągnęła rekordowy poziom, odnotowując wzrost o 4,3%.

Wzrost ten nie wystarczy jednak, by skompensować spadek sprzedaży Grupy w Europie (-7,3%), gdzie nastąpiło załamanie rynku (-6,7%).
Łączna sprzedaż Grupy wyniosła 1,3 miliona samochodów, co oznacza spadek o 1,9%. Połowa pojazdów została sprzedana na rynkach pozaeuropejskich. Warto jednocześnie odnotować, że w drugim kwartale 2013 r. sprzedaż wzrosła o 0,7 punktu. Udział marki w światowym rynku utrzymuje się na niemal niezmiennym poziomie 3,2% (-0,1 p.).

Ważne wydarzenia w pierwszym półroczu 2013 r.
Na rynkach pozaeuropejskich: Grupa kontynuuje z powodzeniem strategię wzrostu – odnotowała rekordową sprzedaż 646 274 samochodów (+ 4,3%), co oznacza, że sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich stanowi 49,6% jej łącznej sprzedaży (+ 2,9 p.). Rosja stała się drugim rynkiem zbytu Grupy, wyprzedzając Brazylię. Renault jest obecnie drugą marką na rynku rosyjskim. W Indiach firma Renault odnotowała spektakularny wzrost, stając się dzięki modelowi Duster pierwszą marką europejską na tym rynku.

W Europie: w sytuacji ciągłego spadku na rynku Grupa, utrzymując strategię obrony marży, sprzedała 656 580 samochodów (- 7,3%) i zdobyła 9,2% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych (- 0,1 p.). Grupa ucierpiała z powodu spadku na swoich trzech głównych rynkach zbytu, większego niż średnia dla rynków europejskich. Jeśli chodzi o rynek samochodów osobowych i dostawczych, marka Renault zajmuje drugie miejsce w Europie z udziałem 14,2%.

Nowe modele w gamie Renault i Dacii odniosły wszędzie oczekiwany sukces. Nowe Clio, wprowadzone do sprzedaży w Europie, Turcji i krajach  Maghrebu, jest liderem na rynku francuskim. Udany debiut rynkowy modelu Captur w Europie stanowi potwierdzenie sukcesu nowej stylistyki aut Renault. Nowe Sandero umocniło swoją pozycję na wszystkich rynkach sprzedaży, zwłaszcza w Belgii (+ 99%), Hiszpanii (+ 61%), Turcji (+35%), Francji (+ 32%) i we Włoszech (+ 32%). Duster, który sprzedał się w ilości 188 868 samochodów (+ 50%), stanowi flagowy model napędzający wzrost sprzedaży Grupy na rynkach pozaeuropejskich.

Grupa Renault po raz kolejny udowodniła słuszność przyjętej strategii rozwoju na rynkach pozaeuropejskich, pozwalającej w znacznej części zamortyzować spadek na rynku europejskim. Poza Europą odnosimy duże sukcesy, jak na przykład w Rosji i Indiach. A w Europie odnowienie naszej oferty samochodów Renault i Dacii pozwala na utrzymanie marży i udziałów w rynku – podkreślił Jérôme Stoll, Dyrektor Handlowy Grupy i Dyrektor ds. Samochodów Dostawczych.

Sprzedaż poszczególnych marek
Sprzedaż marki Renault spadła o 4,6%. Wzrost sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich (+ 4,3%) nie wystarczył do skompensowania spadku sprzedaży w Europie o 12,5%. Sprzedaż marki wyniosła 1 062 280 samochodów i stanowi 81,5% sprzedaży Grupy.

Sprzedaż marki Dacia wzrosła o 16,5%. Marka odnotowała wzrost we wszystkich regionach, w których jest sprzedawana. Wyniki marki były napędzane sukcesem Dustera, coraz lepszą sprzedażą Lodgy i Dokkera oraz odnowieniem modeli Sandero i Logan. Sprzedaż Dacii wyniosła 211 438 samochodów, co stanowi 16,2% sprzedaży Grupy.

Marka Renault Samsung Motors przeżywa spadek sprzedaży o 12,4%, w związku z restrukturyzacją swojej sieci sprzedaży i oferty produktowej. Sprzedaż tej marki wyniosła 29 136 samochodów, co stanowi 2,2% sprzedaży Grupy.

W Europie: nadal kryzys na rynku i niekorzystny mix rynkowy
W Europie, na rynku zniżkującym o 6,7%, Grupa sprzedała 656 580 samochodów (- 7,3%). Udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych wyniósł 9,2%, co daje spadek o 0,1 punktu. Wynika to głównie z:
  • dużego spadku na trzech największych rynkach Grupy w Europie (Francja, Niemcy i Włochy), znacznie poniżej średniej europejskiej,
  • kontynuacji strategii obrony marży, opartej na polityce utrzymania cen.
Marka Renault spadła na 3. pozycję na europejskim rynku samochodów osobowych i dostawczych z udziałem 7,2% (- 0,5 p.). Jeśli chodzi o rynek samochodów dostawczych, już od 16 lat marka zajmuje pozycję lidera z udziałem 14,2% (- 2,2 p.).

Marka Dacia, której mocnym atutem jest odnowiona gama i poziom cenowy oferty, odpowiadający trudnej sytuacji ekonomicznej w Europie, zwiększyła swój udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych o 0,4 p. do poziomu 2,0%. Jest to najwyższy wzrost udziałów w rynku i sprzedaży wśród wszystkich marek samochodowych.

Na nowo powstałym rynku samochodów elektrycznych marka Renault zajmuje - dzięki swojej gamie 4 samochodów o zerowej emisji – pozycję lidera na rynku europejskim z udziałem 48,9% w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Na koniec czerwca Renault ZOE było najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie (4 770 wydanych pojazdów i 29,5% udziału w rynku).

We Francji, wobec załamania na rynku, Grupa sprzedała 278 848 samochodów (- 10,1%) zdobywając 24,9% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych (+ 0,2 p.). Na rynku samochodów osobowych Nowe Clio zajęło na koniec czerwca pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu we Francji. Również Captur zaliczył doskonały debiut rynkowy - w ciągu 3 miesięcy wydano 11 309 sztuk tego modelu. Modele Renault – lidera na rynku – zajmują miejsca w czołówce segmentów A, B i C. Dacia uplasowała się na mocnym 5. miejscu z udziałem 4,8% w rynku samochodów osobowych (+ 0,9 p.). Renault jest również liderem na francuskim rynku samochodów dostawczych, a model Kangoo Express zajmuje najwyższe miejsce na podium.

Rynki pozaeuropejskie - wzrost sprzedaży o 4,3% potwierdza dynamiczny rozwój Grupy poza Europą
Dzięki 646 274 sprzedanym samochodom Grupa zwiększyła swoją sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich o 4,3%. Udział sprzedaży na tych rynkach w łącznej sprzedaży Grupy wynosi obecnie 49,6%, w porównaniu do 46,7% w pierwszym półroczu 2012 r.

Stanowi to potwierdzenie rozwoju Grupy poza Europą – 5 z 10 głównych rynków koncernu to rynki pozaeuropejskie, a dwa z nich (Rosja i Brazylia) zajmują miejsca w pierwszej trójce.

Region Eurazji – wzrost sprzedaży o 9,9%, Rosja staje się drugim rynkiem Grupy
Renault odnotowało w tym regionie wzrost sprzedaży o 9,9% do poziomu 114 189 samochodów. Udział marki w rynku osiągnął rekordowy poziom 7,3%, co daje wzrost o 0,9 p.
Pomimo spadku na całym rynku rosyjskim o 5,7%, sprzedaż Renault wzrosła o 9,5% pod wpływem spektakularnych wyników Dustera, zajmującego pozycję lidera w segmencie SUV-ów oraz nieustającego sukcesu Logana i Sandero. Renault jest drugą marką samochodową w tym kraju, z udziałem 7,8% w rynku (+1,1 p.). Na koniec czerwca Rosja stała się drugim co do wielkości rynkiem zbytu Grupy na świecie.

Region Azji-Pacyfiku – wzrost sprzedaży o 7,8%, duży sukces Renault w Indiach
Grupa Renault odnotowała w tym regionie wzrost sprzedaży o 7,8% do poziomu 125 400 samochodów. Jej udział w rynku utrzymuje się na stabilnym poziomie 0,7%.

Dzięki gamie 5 modeli i sieci ponad 100 punktów sprzedaży obejmującej 90% powierzchni kraju, Grupa Renault uzyskała duży wzrost w Indiach, gdzie zdobyła 2,5% udziału w rynku (w porównaniu do 0,3% w pierwszym półroczu 2012 r.) i sprzedała 39 490 samochodów. Renault jest obecnie pierwszą marką europejską w tym kraju.

W Korei Południowej sprzedaż Renault Samsung Motors spadła o 14,2% pomimo stabilnej sytuacji na rynku. Wdrożony w 2012 r. plan restrukturyzacji zaczyna przynosić pierwsze efekty, wraz z udanym debiutem SM5 faza 2. Pojawienie się QM3 pod koniec roku powinno być początkiem procesu odzyskiwania rynku.

Region Euromed i Afryki – wzrost sprzedaży o 6,7%
Sprzedaż Grupy w tym regionie wzrosła o 6,7% do 196 543 sztuk. Jej udział w rynku wyniósł 15,4%. (- 0,2 p.).

W Turcji, na dynamicznie rozwijającym się rynku (+ 12,1%), sprzedaż Grupy wzrosła o 16,7%, pod wpływem sukcesu nowych modeli Renault: Fluence, Clio (lider w segmencie B) oraz Symbol, a jeśli chodzi o markę Dacia - dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży Dustera (+ 31,1%) i doskonałemu debiutowi nowego Sandero, Lodgy i Dokkera. Grupa posiada 17,2% udziału w rynku tureckim (+ 0,7 p.).

W Algierii sprzedaż Grupy wzrosła o 6,5%, co przełożyło się na udział w rynku w wysokości 26,5%. Na rynku samochodów osobowych sukces Nowego Clio, które jest drugim modelem w swoim segmencie, z udziałem w rynku 6,4% - za Loganem, pozwolił Grupie na utrzymanie dobrych wyników handlowych i zdobycie 28,6% udziałów w krajowym rynku.

W Maroku należące do Grupy marki Dacia i Renault uplasowały się w czołówce rynku, zdobywając rekordowy udział 39,3% (+ 1,6 p.).

Region Ameryki Środkowej i Południowej - spadek sprzedaży o 2,4% oraz ponowny wzrost w drugim kwartale (+ 3,1%)
Grupa Renault odnotowała w tym regionie wzrost sprzedaży o 2,4% do poziomu 210 142 samochodów. Jej udział w rynku wyniósł 6,2%. (- 0,5 p.). Sprzedaż Grupy na rynku samochodów dostawczych wzrosła o 20,4%, niemal 3-krotnie więcej niż wyniósł wzrost na rynku (+ 7,8%). W drugim kwartale Grupa odnotowała dodatkowo znaczący wzrost sprzedaży o 3,1%.

W Brazylii zamknięcie zakładu w Kurytybie na dwa miesiące (grudzień i styczeń) w celu zwiększenia mocy produkcyjnych do 100 tys. samochodów rocznie niekorzystnie wpłynęło na ilość dostępnych samochodów, co odbiło się na sprzedaży. Renault posiada obecnie 6,0% udziału w rynku (- 0,8 p.). Ze sprzedażą 102 020 samochodów Brazylia jest trzecim rynkiem zbytu Grupy na świecie.

W Argentynie sprzedaż Renault wzrosła o 6,8% dzięki sukcesowi Clio Mio i Dustera. Udział marki w rynku wyniósł 14,1% (- 0,2 p.). Sprzedaż samochodów dostawczych (+ 15,3%) będzie napędzać pojawienie się w drugim półroczu nowego Mastera.

Perspektywy handlowe na rok 2013
Wzrost na światowym rynku samochodowym powinien utrzymać się w 2013 roku na poziomie 2%, zamiast uprzednio przewidywanych 3%. Zmiana ta świadczy o spowolnieniu wzrostu na niektórych rynkach wschodzących przy trwającym jednocześnie spadku na rynku europejskim o 5% oraz spadku na rynku francuskim o 8%, zamiast dotychczas zapowiadanych 5%.

Proces odnowy gamy samochodów Grupy jest już w trakcie realizacji i zaczyna przynosić efekty na wszystkich rynkach. Wzrost naszych mocy produkcyjnych na rynkach pozaeuropejskich oraz  atrakcyjna i odpowiadająca oczekiwaniom klientów oferta powinny nam pozwolić na uzyskanie w 2013 r. większej sprzedaży niż w roku ubiegłym i odzyskanie udziałów w rynku europejskim - oświadczył Jérôme Stoll.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

item Polska Sp. z o. o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.