Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
turkey_flagZ linii produkcyjnych w fabryce Tofaş w Bursa (w Turcji) zjechał milionowy egzemplarz Fiata Doblò. Model ten powstał w 2000 roku i od razu stał się modelem reprezentatywnym, zarówno dla segmentu lekkich samochodów dostawczych, jak i segmentu van.

Doblò był pierwszym modelem produkowanym w fabryce w Bursa przeznaczonym na eksport. W mniej niż dziesięć lat obecności na rynku motoryzacyjnym, wyprodukowano ponad milion egzemplarzy samochodu, z których ok. 70 % było przeznaczonych na sprzedaż poza granicami Turcji.

Na moment zjechania z linii produkcyjnej milionowego Doblò koloru “kawa turecka” (“caffè turco”), przeznaczonego na rynek lokalny, przy taśmie produkcyjnej oczekiwali: Dyrektor Generalny fabryki Tofaş, Ali Pandir, Minister Przemysłu i Handlu, Nihat Ergün i niektórzy przedstawiciele Koç Holding, wśród których był Prezes Zarządu Mustafa V. Koç, a także urzędnicy i robotnicy z fabryki, dostawcy i dealerzy.

Dostępne w wielu wariantach wyposażenia i różnych wersjach silnikowych, Fiat Doblò i Fiat Doblò Cargo zostały wprowadzone na rynek w 80 krajach i od samego powstania są oferowane i oceniane jako samochody „będące w stanie wyprzedzić” ewoluujące potrzeby Klientów i zaproponować im zawsze nowoczesną gamę zarówno, jeśli chodzi o technologię, jak i innowacje.

Ostatnim przykładem jest Doblò Natural Power, wersja przyjazna środowisku wyposażona w silnik 1.4 16v T-jet o mocy 120 KM Euro 5 (benzyna i metan), stworzony przez Fiat Powertrain Technologies i zaprojektowany tak, aby gwarantować jak największą integrację dwóch systemów, jednego na benzynę, drugiego na metan (gaz naturalny CNG), nie zmniejszając przy tym objętości bagażnika, która wynosi 790 litrów i 3200 litrów przy złożonych siedzeniach.

Nowy Doblò Natural Power oferuje doskonały kompromis pomiędzy osiągami, a zużyciem paliwa: jest samochodem zwinnym w ruchu ulicznym, ale jednocześnie okazuje się świetny na długich dystansach, a wszystko przy znacznym obniżeniu kosztów eksploatacji. Umożliwia także Klientowi jazdę we wszystkich strefach miejskich, w których obowiązują blokady i ograniczenia w ruchu. Doblò Natural Power jest idealną odpowiedzią na potrzebę użytkowania samochodu do różnorodnego i wszechstronnego wykorzystania i potwierdzeniem bezdyskusyjnej pozycji Fiata, jako światowego lidera w dziedzinie pojazdów z zainstalowanym fabrycznie podwójnym zasilaniem benzyna/metan (OEM).

W piątek w zakładach należących do zakładu Fiata we Włoszech doszło do strajków zorganizowanych przez związek zawodowy FIOM, informują włoskie media.

W Melfi około tysiąca osób protestowało przeciwko zwolnieniu dyscyplinarnemu trzech związkowców.

W innych zakładach strajki związane były z niewypłaceniem w lipcu premii produkcyjnej. Według FIOM w zakładzie nadwozi i fabryce Fiat Powertrain w Mirafiori od swoich miejsc pracy odeszło 70 proc. pracowników. W ocenie natomiast Fiata w proteście wzięło udział ok. 18 proc. pracowników zakładu karoserii i 26 proc. w Powertrain.

Do protestów, według FIOM dołączyło 80 proc. pracowników fabryki Iveco w Brescii i 250 osób z pierwszej zmiany w zakładzie Iveco w Pregnana Milanese. W Bari w Magneti Marelli miało uczestniczyć 90 proc. załogi.

Fiom ocenia, że w zakładzie w Cassino w strajku wzięło udział 60 proc. zatrudnionych. Całość akcji protestacyjnej związek ocenia jako swój sukces. Inaczej na protesty patrzy związek CISL. Ocenia, że zakończyły się one fiaskiem, ponieważ według ich oceny np. w Melfi do protestów nie przyłączyło się 80 proc. zatrudnionych.

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Nifco Poland Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
DSR S.A.