Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
ZF Friedrichshafen AG poinformował, że przebudowuje swoje struktury w Niemczech, aby zwiększyć konkurencyjność i uwzględnić zmiany w sektorze, a zwłaszcza w obszarze elektromobilności.

W związku z planowaną obecnie niezbędną konsolidacją lokalizacji w Niemczech, ZF kontynuuje podstawową ideę zawartego w 2020 roku układu zbiorowego transformacji, który przewidywał analizę poszczególnych lokalizacji i wytwarzanych tam produktów oraz opracowanie docelowych kierunków. Opierają się na podstawowej idei uczynienia lokalizacji bardziej konkurencyjnymi i elastycznymi, konsekwentnym dopasowywaniu planowania kadrowego do oczekiwanych potrzeb i skupieniu się na produktach zapewniających jak najdłuższe zabezpieczenie lokalizacji. Jeżeli okaże się, że dla poszczególnych lokalizacji nie da się znaleźć długoterminowej perspektywy lub nie da się trwale poprawić ich konkurencyjności, ZF wielokrotnie podkreślał, że możliwa jest także restrukturyzacja lub ich zamknięcie.

„Chcemy zatem skonsolidować niemieckie lokalizacje i połączyć je w kilka sieci lokalizacji. Celem jest z jednej strony stworzenie efektywnej sieci produkcyjnej, z drugiej sprawna organizacja przestrzeni badawczo-rozwojowej” - mówi prof. dr hab. Peter Laier, który w zarządzie ZF odpowiada m.in. za produkcję. W związku z dużymi przejęciami, które miały miejsce w ostatnich latach (2015: TRW, 2020: Wabco), struktura lokalizacji ZF w Niemczech stopniowo się rozwijała. Ta struktura lokalizacji, która po przejęciach jest nadal niewielka, zostanie teraz w kilku etapach przekształcona w zrównoważoną i oszczędną strukturę.

Jednocześnie ZF dostosuje swoje moce produkcyjne do oczekiwanego słabszego popytu na rynku. W wyniku nowej struktury sieci zakładów w Niemczech i jednoczesnego dostosowywania mocy produkcyjnych zarówno w obszarze produkcyjnym, administracyjnym, jak i badawczo-rozwojowym, liczba pracowników w Niemczech ma być stopniowo zmniejszana z obecnych około 54 tys. o od 11 tys. do 14 tys. do 2028 r., w zależności od dalszego rozwoju rynków i ogólnych warunków w danej lokalizacji. Obecnie ustalany jest zakres planowanych redukcji w lokalizacjach.

Jednym z głównych celów strategicznej zmiany ZF jest dywizja Electrified Drive Technologies. W segmencie napędów samochodowych na całym świecie panuje bardzo duża konkurencja i presja kosztowa, co utrudnia krzyżowe finansowanie napędów czysto elektrycznych, często charakteryzujących się wciąż niskimi marżami, z napędami do pojazdów konwencjonalnych i hybrydowych. W związku z przejściem na elektromobilność zmniejszy się także wolumen skrzyń biegów w pojazdach konwencjonalnych i hybrydowych. Ponadto obecnie obserwuje się znaczący spadek popytu na pojazdy w pełni elektryczne, co prowadzi do nadwyżek mocy produkcyjnych na liniach produkcyjnych napędów elektrycznych, które powstały w wyniku dużych inwestycji.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.