Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
boryszew logo 150Grupa Boryszew po pierwszym kwartale 2016 r osiągnęła 45,7 mln zł (wzrost o 9,5 mln zł r.r) zysku netto, 66,3 mln zł zysku na działalności operacyjnej.

Przychodu grupy były o 1,9% niższe od wyniku uzyskanego w IQ 2015 i wyniosły 1,46 mld zł.

Wyniki po I kwartale 2016 r.
Zysk operacyjny Grupy Boryszew po I kwartale 2016 r wyniósł 66,3 mln zł i jest o niemal 16,5 mln zł wyższy od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego. EBITDA Grupy Boryszew wyniosła ponad 98 mln zł natomiast zysk netto Boryszewa po I kwartale br. osiągnął 45,7 mln zł. Doskonałym wynikom towarzyszą silne, pozytywne przepływy pieniężne. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 37,4 mln złotych. Stan środków pieniężnych na koniec kwartału wyniósł 96,5 mln złotych (wobec 46,3 mln złotych na koniec analogicznego okresu roku ubiegłego).


- Wyniki za pierwszy kwartał 2016 r są lepsze od ubiegłorocznych na niemal każdym poziomie i niemal w każdym z segmentów naszej działalności - mówi Piotr Szeliga, Prezes Zarządu Boryszew S.A. - Dzięki wynegocjowanym podwyżkom cen dla produktów Grupy BAP i nowym projektom realizowanym przez Grupę Maflow, wynik operacyjny segmentu motoryzacyjnego podwoił się i osiągnął 18,7 mln zł. Oczywiście w dalszym ciągu intensywnie pracujemy nad dalszym zwiększeniem naszej zyskowności. Efekty naszych działań będą widoczne w każdym kolejnym sprawozdaniu - wyjaśnia Prezes Boryszewa. - Tradycyjnie bardzo dobry kwartał zanotowały spółki z metalowego ramienia Grupy. Segment Aluminium z wynikiem operacyjnym w wysokości niemal 30 mln zł wobec 18,9 w roku ubiegłym czy też segment miedzi, który niemal trzykrotnie poprawił swoje wyniki w pełni obrazują nasz potencjał. Nieco słabiej prezentują się wyniki operacyjne segmentu Chemia. Związane jest to w głównej mierze ze spadkami na światowych rynkach cen produkowanych przez Elanę włókien – dodaje Piotr Szeliga.

Po I kwartale 2016 r. GK Boryszew wypracowała 1,46 mld zł przychodów ze sprzedaży.

- Przychody Boryszewa są nieznacznie niższe od osiągniętych w roku 2015 - mówi Prezes Boryszewa. - Związane jest to w głównej mierze ze spadkiem cen metali na światowych rynkach. Warto jednak podkreślić, że jesteśmy w stanie utrzymać wysokie poziomy wolumenów sprzedaży i podnosić marżowość. Dzięki temu dynamicznie o ponad 15% wzrósł wynik brutto na sprzedaży – dodaje Piotr Szeliga.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
ProfilGate
Etyfol
YETICO S.A.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.