Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Rynek tłocznictwa i struktur siedzeń ma dużą konkurencję w Polsce. Jednym z zakładów wytwarzających części tłoczne jest firma Amvian Automotive (Poland), która poprzez swój park maszynowy i koszty produkcji planuje zwiększenie potencjału w tym zakresie.

Firma Amvian Automotive (Poland) Sp. z o.o. (w skrócie AMP) powstała pod koniec 2013 r. Od początku swojej działalności dostawca z Grójca specjalizuje się w produkcji elementów metalowych oraz podzespołów struktur siedzeń do samochodów. Aktualnie głównym klientem i odbiorcą produkowanych w Polsce wyrobów jest Amvian Automotive Europe, będący tak jak i AMP częścią grupy CAMACO-AMVIAN, której głównym udziałowcem jest amerykańska firma P&C Group 1.

AMP zatrudnia obecnie 60 pracowników, posiadających wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej i planuje poprzez nowe projekty zwiększenie zatrudnienia do około 250 osób.

Wytwarzane komponenty takie jak struktury foteli, wzmocnienia, uchwyty, zaczepy oraz inne metalowe części trafiają finalnie do aut marek Audi, BMW i Rolls Royce. Wysoka jakość prowadzonej produkcji i świadczonych usług spółka z Grójca potwierdza posiadanymi certyfikatami IAFT 16949:2016 oraz ISO 14001:2015.

Główny profil produkcji obejmuje obróbkę plastyczną na zimno przy zastosowaniu narzędzi tłocznych progresywnych lub z transferem manualnym, spawanie MIG na zrobotyzowanych stanowiskach ABB, zgrzewanie garbowe, nitowanie, heat staking, procesy montażowe jak również malowanie kataforetyczne.

Czesc1 Czesc6

- Do malowania używamy najwyższej jakości czarnych, epoksydowych farb KTL, dostarczanych przez cenioną w branży firmę BASF COATINGS, zapewniających wysoką odporność na korozje zwłaszcza na ostrych krawędziach detali - mówi Wojciech Łaszewski, kierownik zakładu. Osiągana grubość powłoki KTL waha się w granicach od 15 do 30 mikronów w zależności od gatunku, grubości blachy i wymagań klienta. Maksymalne wymiary malowanych elementów to 2250x1400x500 milimetrów. Detale przed malowaniem poddawane są procesowi chemicznego przygotowania powierzchni, który realizowany jest w 9 strefach natryskowych. W skład procesu wchodzi, m.in.: podwójne odtłuszczanie, płukanie/aktywacja, fosforanowanie żelazowe, płukanie wodą przemysłową oraz płukanie wodą DEMI. Środki do przygotowania powierzchni przed malowaniem dostarcza renomowany na rynku dostawca firma BASF/CHEMETALL.

Oferowane procesy
KTL (lakierowanie kataforetycze) to metoda stosowana szeroko zarówno w przemyśle motoryzacyjnym, AGD, budownictwie jak i w innych dziedzinach. Jest to jedna z najlepszych i najnowocześniejszych technologii stosowanych do zabezpieczania antykorozyjnego powłok elementów przewodzących prąd elektryczny, a więc stalowych, ocynkowanych, aluminiowych oraz żeliwnych. Jest to metoda zanurzeniowa, wykorzystująca zjawisko elektroforezy - podczas której wytworzone zostaje pole elektryczne pomiędzy katodą (przedmiotem malowanym) a anodą - zwykle element rurowy, wykonany ze stali kwasoodpornej. Naładowane elektrycznie cząstki farby wodorozcieńczalnej (pigmentu), poruszając się po liniach pola elektrycznego nakładają się na powierzchnię całego detalu, łącznie z miejscami niedostępnymi do pomalowania żadną inną metodą. Powłoka KTL spełnia bardzo wysokie wymagania odpornościowe - potwierdzone wynikami testów przeprowadzonych w komorach solnych i w komorach klimatycznych - gdzie w agresywnych środowiskach przy obecności wilgoci, ciepła i soli przebywają nawet do 1 000 godzin (przy zastosowaniu fosforanowania cynkowego podczas przygotowania powierzchni). Ponadto powłoka ta charakteryzuje się wysokimi walorami estetycznymi a proces wytwarzania małą uciążliwością dla środowiska naturalnego, ze względu na proporcjonalnie niewielką ilość ścieków oraz małą emisję zanieczyszczeń lotnych podczas polimeryzacji. Jest także metodą bardzo wydajną co ma przełożenie na jej konkurencyjność w stosunku do innych metod. - Amvian Automotive (Poland) ma doświadczenie w malowaniu elementów z różnych branż, nie tylko motoryzacyjnej, ale także rolniczej (elementy konstrukcji ciągników), budownictwa (ogrodzenia) oraz różnych materiałów: stal ocynkowana, aluminium, stal czarna - dodaje Wojciech Łaszewski. Dostawca z Grójca dysponuje prasami \mechanicznymi o nacisku od 25 do 630 ton. Wymiary stołu największej prasy to 3700x1600 mm a maksymalna wysokość narzędzia - 1122 mm.

Procesy spawalnicze są realizowane przy pomocy robotów firmy ABB (6 stanowisk IRB1410) a jedno stanowisko zrobotyzowane IRB6600 jest przeznaczone do zgrzewania punktowego. Do stacjonarnego zgrzewania garbowego używane są zgrzewarki SF-205 oraz APR-75.

Obecnie prowadzone są rozmowy z obecnymi i potencjalnymi klientami w celu poszerzenia asortymentu produkowanych przez AMP wyrobów. Po uzyskaniu nowych nominacji zaplanowane są inwestycje w poszerzenie parku maszynowego.

Zapraszamy do współpracy.
tel. +48 48 366 10 07
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Mondi Simet Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
LINEX Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.