Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
sseUchwalona wczoraj w Sejmie nowelizacja ustawy o biokomponentach i biopaliwach wprowadza nową opłatę, z której finansowane będą projekty związane z nisko- i zeroemisyjnym transportem -  poinformował portal gramwzielone.pl.
Ta ustawa poprawia jednocześnie niedociągnięcia z przyjętej wcześniej w tym roku ustawy o elektromobilności, która w niektórych regulacjach zamiast wspierać ten obszar, zablokowała jego rozwój.

Przyjęta wczoraj przez Sejm ustawa powołuje Fundusz Niskoemisyjnego Transportu, którego celem jest finansowanie infrastruktury umożliwiającej stosowanie paliw alternatywnych – biokomponentów, biopaliw ciekłych, innych paliw odnawialnych, energii elektrycznej, wodoru, sprężonego gazu ziemnego (CNG) i skroplonego gazu ziemnego (LNG) w transporcie, przy jednoczesnym wpływie na zmniejszenie stosowania takich paliw ciekłych, jak olej napędowy i benzyny silnikowe.

Autorzy nowelizacji wskazują na kilka źródeł finansowania Funduszu, do których zaliczają m.in. dotacje celowe z budżetu państwa w wysokości do 1,5 proc. planowanych w poprzednim roku budżetowym wpływów z podatku akcyzowego od paliw silnikowych.

Kolejnym źródłem będą wpływy z tytułu opłaty zastępczej – szacowane na kwotę 85 mln zł w latach 2019 i 2020. Opłata zastępcza będzie uiszczana przez podmiot realizujący tzw. Narodowy Cel Wskaźnikowy w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, za poprzedni rok kalendarzowy. Obowiązek dotyczy więc roku 2018 i 2019, ale płatność, skutkująca przychodami Funduszu, będzie następowała w latach 2019 i 2020.

Więcej na gramwzielone.pl.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RABUGINO Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
GABEC
Alucrom Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.