Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Coraz więcej producentów z branży motoryzacyjnej decyduje się na integrację poliwęglanu w produkowanych przez siebie pojazdach lub częściach.

Istotnie, materiał ten ma wiele zalet, takich jak duża elastyczność, która pozwala na tworzenie nowych konstrukcji, zwiększoną izolację termiczną (dzięki pięciokrotnie niższemu przewodnictwu cieplnemu niż szkło) oraz dobrą odporność na temperaturę (od -80 do + 125 °C).

Jeszcze bardziej korzystny dla sektora motoryzacyjnego jest fakt, poliwęglan jest lekkim materiałem, który przepuszcza fale. W przypadku pojazdów elektrycznych lekkość tego materiału pozwala zwiększyć autonomię poprzez zmniejszenie masy pojazdu, ale także umożliwia przechodzenie fal dla wszystkich urządzeń elektronicznych, takich jak radary, czujniki itp.

Ponadto inne części, takie jak przednie światła i przedni grill, są wykonane z poliwęglanu by sprostać europejskim normom. Ponieważ są to części o krytycznym znaczeniu, ważne jest, aby nie miały żadnych niedoskonałości. Jeśli zarysujesz poliwęglan, może to wpłynąć na jakość przechodzącego przez niego sygnału. Dlatego niektórzy producenci nie ryzykują i wolą utylizować części z niedoskonałościami.

coolpad gekatex
Dążąc do ograniczania ilości odpadów i kosztów produkcji, dwóch dostawców z branży motoryzacyjnej skorzystało z wiedzy francuskiej firmy Gekatex w zakresie szlifowania i polerowania. Korzystając z jej linii produktów Flexipads przeprowadzono liczne testy w celu znalezienia rozwiązania, które pozwoliłoby im na szybkie, wydajne i bezpieczne usuwanie śladów i zadrapań z powierzchni, które wystąpiły na poprzednich etapach.

Inżynierowie firmy Gekatex przyjrzeli się procesowi produkcji i zdali sobie sprawę, że muszą opracować 2 strategie:

  1. Zapobieganie: upewnienie się, że formy i sprzęt są idealnie czyste przed formowaniem części (techniczne wycieranie nasączonymi ściereczkami), aby żadne zanieczyszczenia nie przechodziły na części.
  2. Korygujące: znalezienie rozwiązania do usuwania defektów z łatwo rysującej się powierzchni

Z wykorzystaniem standardowych narzędzi i naszej kombinacji materiałów mikrościernych / pasty polerskiej /gąbek polerskich i ściereczek z mikrofibry, udało nam się wyeliminować defekty w obu zakładach. Osiągnęliśmy świetne rezultaty pomimo bardzo cienkiej powłoki na powierzchni, którą niezwykle trudno jest wypolerować bez przechodzenia przez nią lub pozostawiania nierównej powierzchni.

Dzięki naszemu know-how, nasz zespół badawczo-rozwojowy skupił się na pozyskiwaniu bardzo drobnego materiału, które tnie bez wywierania dużego nacisku i nie wymaga dużej ilości ciepła do działania. Musieliśmy wypróbować wiele różnych konfiguracji naszych past polerskich i gąbek polerskich, które jednocześnie zapewniają cięcie i połysk. Dwuetapowy proces byłby zbyt długi, a zatem nieefektywny w środowisku o szybkim tempie.

Niedawno odnieśliśmy również zastosowanie na szybko rozwijającym się rynku regeneracji samochodów po powrocie z leasingu. Powierzchnie z poliwęglanu wymagają często uwagi, ponieważ grill może zostać uszkodzony przez pociski (żwir, błoto, owady….) i wymaga korekty.

Francuska grupa Gekatex, z 41 letnim doświadczeniem, jest jednym ze światowych liderów w produkcji materiałów polerskich oraz czyściw technicznych i współpracuje z większością wiodących firm automotive na świecie. Z chęcią zaoferujemy rozwiązania również dla Państwa aplikacji i produktów. Będziemy współpracować z Państwa ekspertami, aby opracować najlepszą opcję dla Państwa zakładu i procesu. Będziemy z Państwem w stałym kontakcie, począwszy od analizy problemu, poprzez prezentacje naszego rozwiązania i wdrożenie w Państwa zakładzie.

Więcej informacji: www.gekatex.com
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Craemer GmbH
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
GABEC
QualityHUB24