Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Delphi Automotive PLC zademonstruje pełnię możliwości swoich nowoczesnych technologii aktywnego bezpieczeństwa, organizując najdłuższy przejazd automatycznie sterowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek miał miejsce w Ameryce Północnej.

Podróż od zachodniego do wschodniego wybrzeża USA rozpocznie się w dniu 22 marca w okolicach mostu Golden Gate w San Francisco, a jej trasa obejmie ponad 5600 kilometrów (3,500 mil).

Podróż pozwoli inżynierom Delphi na zweryfikowanie danych dotyczących dalszego rozwoju technologii aktywnego bezpieczeństwa, które stanowią szybko rozwijający się segment przemysłu motoryzacyjnego. W trakcie podróży przez cały kraj, pojazd będzie musiał poradzić sobie w różnych warunkach i na różnych terenach, przy potencjalnie pojawiających się zagrożeniach w ruchu drogowym – w okolicznościach, których nie da się przetestować w laboratorium.

„Delphi odniosło znaczące sukcesy, testując swoje automatycznie kierowane pojazdy na terenie Kalifornii i na ulicach Las Vegas” powiedział Jeff Owens, dyrektor ds. nowych technologii. „Teraz nadszedł czas aby sprawdzić nasz pojazd w realiach wymagających warunków drogowych. To kolejny krok do wprowadzenia na rynek systemów aktywnego bezpieczeństwa jako technologii motoryzacyjnych najwyższej jakości”.
2015 US Cross country drive PL
Takie przedsięwzięcie możliwe jest dzięki szeregowi technologii i systemów aktywnego bezpieczeństwa, ostatnio zaprezentowanych na ulicach Las Vegas podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES 2015). Technologie te to między innymi:
  • Radar, System kamer wizyjnych oraz Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS);
  • Wielodomenowy sterownik: zaawansowany technologicznie mikroprocesorowy system umożliwiający bezproblemowe integrowanie różnych obszarów (domen) sterowania  i funkcji;
  • V2V/V2X: technologia bezprzewodowej komunikacji z pojazdem i infrastrukturą rozszerzająca zakres i zasięg działania istniejących systemów ADAS;
  • Inteligentne oprogramowanie sterujące, umożliwiające pojazdowi podejmowanie skomplikowanych decyzji podobnych do decyzji podejmowanych przez człowieka, podczas jazdy po ulicach wśród innych użytkowników ruchu;
    • System wsparcia w przypadku korków na drodze;
    • Automatyczny pilot autostradowy wraz z systemem zmiany pasa ruchu (pilotujący pojazd pomiędzy wjazdem a zjazdem z autostrady);
    • Automatyczny pilot działający w terenie zabudowanym;
    • System automatycznego parkowania i System wspomagania parkowania.
Technologie aktywnego bezpieczeństwa umożliwiają pojazdom natychmiastowe podejmowanie skomplikowanych decyzji na drodze, jak np. zatrzymanie, a następne ruszenie pojazdu w sytuacji zbliżania się do skrzyżowania dróg równorzędnych, wyliczenie odpowiedniego momentu dla włączenia się do ruchu na autostradzie, a także najbezpieczniejszy sposób na ominięcie rowerzysty. Wiele z tych możliwości do tej pory podlegało ograniczeniom ze względu na brak odpowiednio zaawansowanych technologii.

„Nasza bogata oferta produktów oraz wiedza i doświadczenie w integrowaniu wielu różnych systemów w pojazdach stawiają nas na znakomitej pozycji, wśród jedynie kilku firm, które są w stanie zaoferować producentom samochodów kompleksowe rozwiązania umożliwiające automatycznie kierowanie pojazdem” dodał Owens.

Oferując produkty, które są skalowalne, elastyczne i przystępne cenowo, firma Delphi aktywnie współpracuje z producentami samochodów w kwestii produkcji w pełni zautomatyzowanych pojazdów. Opracowanie wielu z tych technologii aktywnego bezpieczeństwa wymagało długofalowych wizji. Dzisiaj są one montowane w samochodach aby tworzyć bezpieczną przyszłość na drogach na całym świecie.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RAMPF Production Systems GmbH & Co.
SJM EUROSTAT SAS
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.