Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Fiat 500 z silnikiem 1,3 Mjtd. zwycięzcą Eko Rajdu. Załoga Robert Bielecki/Marcin Łęczek ustanowiła nowy, rekordowy wynik w średnim zużyciu paliwa.

W ub. tygodniu roku na starcie drugiego Eko Rajdu Kontrolowanego, zorganizowanego przez organizatorów kolejnej edycji Moto Show w Sosnowcu -  stanęło 7 załóg, które miały do pokonania trasę o długości prawie 230 km. Obok sportowej hybrydy Honda CRZ znalazły się znane już na rynku modele:  Toyota Prius, Volvo C30 DRIVe, dwa egzemplarze Skody Fabii i Fiat 500 (wszystkie trzy  w wersjach wysokoprężnych) oraz Fiat Panda Natural Power na gaz ziemny CNG. Liczyło się nie tylko spalanie, ale także czas przejazdu, przy czym zawodnicy musieli przestrzegać limitów prędkości obowiązujących na drogach, którymi jechali. Czuwał nad tym oparty o GPS system firmy Keratronik, który co minutę sprawdzał prędkość samochodów, porównywał ją z danymi nawigacji satelitarnej i zaznaczał przekroczenia prędkości.
ekorajd_fiat_team
Dzięki satelitarnemu namierzaniu uczestników wyścigu można było na bieżąco śledzić w serwisie Hoga.pl.

Trasa była bardzo różnorodna, prowadziła drogą ekspresową, drogami krajowymi i wojewódzkimi i autostradą, przez tereny zabudowane i niezabudowane. Kierowcy musieli zmagać się sygnalizacją świetlną, ciężarówkami, traktorami i korkami na remontowanych drogach.  

Pierwsze kilkadziesiąt kilometrów samochody przejechały w grupie, bo wszyscy dostosowywali się do ograniczeń prędkości i ekonomiki jazdy. Potem peleton został rozerwany przez ruch uliczny i sygnalizację świetlną.

Zwycięzcą rajdu została załoga Fiata 500 1,3 Mjtd., dziennikarze Robert Bielecki i Marcin Łęczek. Uzyskali rekordowe, najniższe średnie zużycie paliwa - tylko 2,63 litra oleju napędowego na 100 km i nie złapali żadnych  karnych punktów za przekroczenie prędkości, pokonując trasę zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

Na drugim miejscu została sklasyfikowana załoga Toyoty Prius, Maciej Kaczmarek i Robert Mularczyk, a na trzecim załoga Volvo, Adam Herbut i Jacek Piotrowski. Tylko dwóm pierwszym załogom udało się osiągnąć spalanie poniżej 3 litrów na 100 km.

W Eko Rajdzie Kontrolowanym startowała też załoga dziennikarska, Piotr Myszor i Maciej Rzońca na Fiacie Panda napędzany gazem ziemnym. Co prawda organizatorom nie udało się znaleźć odpowiedniego przelicznika średniego spalania gazu na paliwo, ale przeliczając  wyniki poszczególnych załóg na złotówki -  Panda okazała się najbardziej ekonomicznym samochodem. W czasie rajdu zużyła 11 metrów sześciennych gazu ziemnego, który kosztował 23 złote. Zwycięzca, który osiągnął w czasie testu najniższe spalanie 2,63 l oleju napędowego na 100 km musiał zapłacić za paliwo 28 złotych.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.