Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
W 2010 r. Fiat Auto Poland miał prawie 82 mln zł strat - pierwszy raz od ośmiu lat. To nieoczekiwana odmiana fortuny tyskiej firmy po rekordowych profitach w kryzysowym 2009 r.

W lakonicznym komunikacie Fiat Auto Poland ogłosił, że w 2010 r. miał 81,7 mln zł strat netto. Rok wcześniej firma chwaliła się rekordowym zyskiem netto, ponad 820 mln zł, z czego ponad połowę wypłacono na dywidendę dla włoskiej centrali Fiata - jedynego akcjonariusza zakładów w Tychach.

Skąd strata? Biuro prasowe Fiat Auto Poland tłumaczy, że to głównie skutek zmian na rynku walutowym. "Umocnienie złotego o 8 proc., przy eksporcie stanowiącym 12,5 mld PLN, nie mogło nie odbić się negatywnie na wyniku bilansowym spółki, mimo stosowania przez nią zabezpieczeń przed ryzykiem kursowym" - czytamy w komunikacie.

Ale w 2008 r. Fiat Auto Poland miał zyski, choć kurs złotego do euro był wtedy dużo mniej korzystny dla eksportu niż w zeszłym roku, a za bramy tyskiej fabryki wyjechało mniej aut niż w 2010 r.

Więcej w "Gazecie Wyborczej".
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
MESH Works Inc.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
GABEC