Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W ostatnim miesiącu I półrocza br. francuski rynek motoryzacyjny powiększył się o 190,2 tys. nowych samochodów. To o 9 proc. mniej niż przed rokiem.


Renault, powróciło na pozycję lidera rynku dzięki dawno nienotowanemu wzrostowi sprzedaży (40,2 tys. sztuk, +0,4 proc.). Kolejne miejsca zajęły marki koncernu PSA: Peugeot (30,4 tys., -8,2 proc.) i Citroen (27,2 tys., -10,9 proc.). Na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło w czerwcu  2013 r. 55,67 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych pojazdów (105,9 tys. sztuk, -6,9 proc.).

Poza Renault wzrost liczby rejestrowanyh aut zanotowały jeszcze tylko: Seat (+1,4 proc.), Toyota (+7,5 proc.), Nissan (+0,8 proc.), Fiat (+20,4 proc.) i Mercedes (+4,8 proc.).

W okresie styczeń-czerwiec br. we Francji zarejestrowano 930,3 tys. nowych pojazdów, o 11,3 proc. mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Na auta francuskie przypadło 53,28 proc. całości, w tym:
  • Renault - 18,83 proc. (175,2 tys. sztuk, -11,6 proc.),
  • Peugeot - 16,23 proc. (151 tys., -11,4 proc.),
  • Citroen - 13,35 proc. (124,2 tys., -17,5 proc.)
  • Dacia - 5,02 proc. (45 tys., +9,1 proc.).
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BARIBAL Group
item Polska Sp. z o. o.
YETICO S.A.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.