Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Wczoraj z linii montażowej Fabryki Samochodów Osobowych zjechał ostatni Chevrolet Aveo. Za tydzień fabryka zwolni 1200 osób, a jej przyszłość jest we mgle.

 


Przez kilka dni pracownicy FSO już poza linią montażową będą kończyć produkcję samochodów, a potem zacznie się najgorsze. Od 1 marca z prawie 1800 pracowników FSO pracę straci 1200 osób, które już w listopadzie dostały wypowiedzenia. Większość pozostałego personelu straci pracę do połowy roku i w FSO pozostanie wtedy 150-200 osób.

- Z linii montażowej FSO zjeżdżało już wiele ostatnich modeli aut - powiedział "Gazecie" optymistycznie prezes FSO Janusz Woźniak. Spółka szuka nowych inwestorów, m.in. w Chinach i Indiach. Ale o konkretach nic nie wiadomo.

FSO produkowała chevrolety Aveo dla General Motors na instalacjach należących do amerykańskiego koncernu. Wkrótce w FSO zdemontują urządzenia od GM. Zostaną przewiezione do zakładów ukraińskiego koncernu UkrAwto, który od 2005 r. jest głównym akcjonariuszem żerańskiej firmy i zamierza u siebie kontynuować produkcję dotychczasowej wersji Aveo. Nową wersję tego auta od połowy roku GM będzie importować do Polski ze swoich zakładów w Korei.


Więcej w "Gazecie Wyborczej".

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.