Takoni
Stokvis Tapes
VIA
W przyszłym roku pasażerowie PKM Katowice będą mogli jeździć po aglomeracji nowym typem autobusów - hybrydą, która optymalnie łączy napęd spalinowy z elektrycznym, wykorzystując zalety ich obu.

PKM Katowice właśnie podpisało umowę z wykonawcą, firmą Volvo, na dostarczenie 22 hybrydowych autobusów. Będą to pierwsze tego typu pojazdy w barwach katowickiego przewoźnika.

- Ciągle staramy się modernizować tabor autobusowy jeżdżący w PKM Katowice, tak by był on jak najbardziej ekologiczny. Normę EURO 6 spełnia już ponad 50% pojazdów, normę EEV ponad 30% pojazdów, 20 autobusów posiada napęd elektryczny. Wierzę, że ekologiczny i nowoczesny tabor może wpłynąć na decyzje mieszkańców dotyczącą wyboru środka lokomocji. Takie inwestycje wpisują się w ideę zrównoważonego transportu, którą staramy się w Katowicach promować - mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Zadanie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza zakłada dostawę 5 nowoczesnych pojazdów przegubowych, a druga dostawę 17 sztuk autobusów jednoczłonowych. Pierwsze autobusy powinny pojawić się na drogach za około 9 miesięcy. Na zadanie przeznaczono kwotę prawie 43 mln zł.

- Jesteśmy dumni z faktu, iż kolejne polskie miasto dołącza do grona naszych klientów i serdecznie dziękujemy za to zaufanie. Będą to pierwsze autobusy hybrydowe w barwach katowickiego przewoźnika, które dodatkowo będą poruszały się w tzw. „strefach zero-emisyjnych”. Oznacza to, że na wyznaczonych odcinkach tras, w obrębie ścisłego centrum miasta, pojazdy będą napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym na dystansie do kilkuset metrów. Pozwala to na znaczną redukcję emisji spalin i hałasu w newralgicznych miejscach metropolii. To prawdziwa rewolucja - mówi Maciej Sylwanowicz, dyrektor ds. Rozwoju Elektromobilności Miejskiej w firmie Volvo Bus Corporation.

Wszystkie zamówione pojazdy będą niskopodłogowe. Autobusy przegubowe mają mieć minimum 130 miejsc, a autobusy jednoczłonowe 80 miejsc do przewozu pasażerów. Silnik spalinowy napędu hybrydowego ma spełniać normę EURO 6, a także mieć osłonę antyhałasową. Elektryczna jednostka napędowa ma zapewnić dynamikę jazdy w ruchu miejskim.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
YETICO S.A.
Etisoft Sp. z o.o.
Craemer GmbH
QSense Sp. z o.o.
Gergonne Polska  Sp. z o.o.