To nie jedyna tego typu inwestycja, która obecnie realizowana jest w naszym kraju.
FCA Powertrain Poland
W czerwcu 2018 roku rozpoczęto produkcję nowej generacji silników benzynowych z turbodoładowaniem w fabryce FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej. W zakładzie obecnie została zainstalowana jedna linia montażowa, o wydajności 200 tys. silników rocznie. Do 2019 roku uruchomiona zostanie kolejna linia, co pozwoli zwiększyć produkcję do 400 tys. jednostek napędowych rocznie.
Mercedes-Benz Manufacturing Poland
Coraz bardziej zaawansowana jest budowa fabryki koncernu Daimler AG w Jaworze, która ofi cjalnie rozpoczęła się w lipcu 2017 roku. W czerwcu tego roku świętowano ukończenie budowy największej hali produkcyjnomontażowej, wieszając symboliczną wiechę. Powierzchnia produkcyjna wynosi obecnie 180 tys. m², czyli o 40 tys. m² więcej niż pierwotnie planowano, a zakłady mieszczą się na terenie liczącym 50 hektarów. Seryjna produkcja silników ma się rozpocząć w 2019 roku.
Volkswagen Motor Polska
Już w 2019 roku w fabryce w Polkowicach zostanie uruchomiona produkcja najnowszej generacji jednostek wysokoprężnych i głównych komponentów w technologii MDB evo (m.in. wałów korbowych, korbowodów, bloków silnika czy głowic). Nowe silniki TDI o pojemności 2.0 l, które zjadą z taśmy za dwa lata, będą montowane w samochodach marek należących do koncernu VW, czyli: Volkswagen, Skoda i Seat. Polkowickie linie montażowe będą jednymi z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych linii produkujących silniki na świecie.
W czerwcu 2018 roku rozpoczęto produkcję nowej generacji silników benzynowych z turbodoładowaniem w fabryce FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej. W zakładzie obecnie została zainstalowana jedna linia montażowa, o wydajności 200 tys. silników rocznie. Do 2019 roku uruchomiona zostanie kolejna linia, co pozwoli zwiększyć produkcję do 400 tys. jednostek napędowych rocznie.
Coraz bardziej zaawansowana jest budowa fabryki koncernu Daimler AG w Jaworze, która ofi cjalnie rozpoczęła się w lipcu 2017 roku. W czerwcu tego roku świętowano ukończenie budowy największej hali produkcyjnomontażowej, wieszając symboliczną wiechę. Powierzchnia produkcyjna wynosi obecnie 180 tys. m², czyli o 40 tys. m² więcej niż pierwotnie planowano, a zakłady mieszczą się na terenie liczącym 50 hektarów. Seryjna produkcja silników ma się rozpocząć w 2019 roku.
Volkswagen Motor Polska
Już w 2019 roku w fabryce w Polkowicach zostanie uruchomiona produkcja najnowszej generacji jednostek wysokoprężnych i głównych komponentów w technologii MDB evo (m.in. wałów korbowych, korbowodów, bloków silnika czy głowic). Nowe silniki TDI o pojemności 2.0 l, które zjadą z taśmy za dwa lata, będą montowane w samochodach marek należących do koncernu VW, czyli: Volkswagen, Skoda i Seat. Polkowickie linie montażowe będą jednymi z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych linii produkujących silniki na świecie.