Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Częstochowa śledzi trendy w ekologicznych rozwiązaniach dla transportu publicznego. Częstochowskie MPK testują zasilany zielonym wodorem NesoBus. Zaprezentowano go na pl. Biegańskiego.

W niskoemisyjny transport zbiorowy oraz rozwój infrastruktury komunikacyjnej Częstochowa inwestuje od lat. Uważnie przygląda się także temu, co dzieje się w obszarze napędów alternatywnych, stawiając na dalszy rozwój ekologicznych sposobów poruszania się po mieście.

- W programie ,,Lepsza komunikacja w Częstochowie” dbamy o miejskie drogi, ścieżki rowerowe, ale i o transport publiczny - by był jak najbardziej bezpieczny, funkcjonalny, użyteczny, ale i ekologiczny - mówi prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. - Jesteśmy na bieżąco z nowościami w komunikacji, a jej przyszłością ma być m.in. autobus wodorowy. Dlatego przez kilka dni taki autobus będzie kursował po Częstochowie. Dowiemy się, co pasażerkom i pasażerom się w nim podoba, co można poprawić. Pracownicy MPK sprawdzą natomiast, jak spisuje się pod względem technicznym.

Testy potrwają od 22 do 26 lipca. Wnioski z nich będą nieocenione, gdyby samorząd zdecydował się uzupełnić swoją ofertę transportu zbiorowego o takie pojazdy. Ich specyfikacja może bowiem być modyfikowana przez producenta na potrzeby konkretnych miast.

21 lipca w prezentacji NesoBusa wzięli udział prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, jego zastępca Piotr Grzybowski oraz prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Mariusz Sikora. Spółkę PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy reprezentowali prezes zarządu Maciej Nietopiel oraz dyrektor Departamentu Produkcji Tomasz Jasłowski.

Dyrektor Maciej Nietopiel podziękował miastu za możliwość prezentacji pojazdu, stwierdzając, że świadczy to o bardzo racjonalnym podejściu władz samorządowych do kwestii transportu zbiorowego i perspektywicznego celu, jakim jest zeroemisyjność.

Z kolei prezes MPK krótko scharakteryzował obecną flotę miejskiego przewoźnika ze względu na typ napędu, zwracając uwagę na te nowatorskie rozwiązania, z których korzysta Częstochowa. Chodzi m.in. o tzw. ,,hybrydę”. - To gazowo-elektryczny autobus - tłumaczył prezes Mariusz Sikora. - Z tego, co wiem, nigdzie na świecie poza Częstochową nie jest użytkowany. Mamy też 16 autobusów elektrycznych oraz autobusy napędzane wyłącznie gazem ziemnym. Różnorodność naszej floty jest więc duża. Mamy nadzieję, że kiedyś uda nam się pozyskać także autobusy wodorowe.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Deltax Programming Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Impel Group
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.