Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
asr logo2Po wielu miesiącach intensywnych prac i konsultacji społecznych, sektor emobility doczekał się dedykowanej mu ustawy. Zdecydowana większość przepisów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, bo o niej mowa, weszła w życie 22 lutego otwierając nowe obszary rozwoju wielu gałęziom przemysłu, w tym motoryzacji oraz paliwowemu.

Nie ulega wątpliwości, że rozwój rynku pojazdów elektrycznych (EV) w głównej mierze uzależniony jest od reakcji użytkowników dróg i ich gotowości do zamiany pojazdu spalinowego na elektrycznego brata. Powodów do takiej zamiany może być wiele: zamiłowanie do technologii, ochrona środowiska... Jednak jak pokazują statystyki z krajów, które są elektromobilnymi pionierami, to zachęty przewidziane w przepisach prawa są największym stymulantem wzrostu liczby EV. Czy system zachęt wprowadzony w polskiej ustawie odpowie na potrzeby branży i przyczyni się do popularyzacji „elektryków” na polskich drogach?

Struktura polskiego rynku emobility
Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Ustawa) jest wynikiem implementacji do polskiego porządku prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Zanim jednak Ustawa powstała w ostatecznym brzmieniu, poszczególne jej projekty były szeroko dyskutowane w środowisku branżowym oraz w zespołach poselskich. W samych konsultacjach społecznych pierwszego projektu ustawy z 26 kwietnia 2017 r. wniesiono około 1 200 uwag przez niemal 100 różnych podmiotów, reprezentujących niejednokrotnie odmienne stanowiska. Wśród zgłaszających uwagi znalazła się liczna grupa przedsiębiorców, operatorzy systemów dystrybucyjnych elektroenergetycznych (OSDe), jak również jednostki samorządu terytorialnego oraz sami użytkownicy pojazdów elektrycznych.

Ustawa zakłada funkcjonowanie systemu emobility w oparciu o kilka grup uczestników tego rynku, co przedstawia poniższy schemat.
zdjęcie do artykułu  pojazdy napędzane zachętami_

Chcesz przeczytać cały artykuł? Czytaj w AutomotiveSuppliers.pl review Nr 1/2018


Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4

Mamy nadzieję, że nasze dwudniowe wydarzenie będzie dla Państwa dobrą okazją do poznania ciekawych rozwiązań, stosowanych przez uznane firmy jak również do wymiany opinii w gronie przedstawicieli branży.

·

·

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Impel Group
Pol-Technology Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
YETICO S.A.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)