Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
solaris logoKonsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i PKO Leasing S.A. wygrało przetarg, którego przedmiotem jest wydzierżawienie 25 nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu w Poznaniu.

Całkowita wartość kontraktu wynosi 23 miliony złotych netto.

W ostatnich latach MPK Poznań zakupiło 126 pojazdów, spełniających najwyższe europejskie standardy. Jednak w swoim taborze przewoźnik ma także pojazdy starszego typu, które nie kwalifikują się już do naprawy tylko do wymiany.

- Dla mieszkańców Poznania nowe autobusy to same korzyści, bo wszystkie pojazdy są klimatyzowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zawarta umowa dzierżawy ma także pozytywny wpływ na miejskie finanse. MPK Poznań, nie wydając jednorazowo dużej kwoty pieniędzy, a zobowiązując się jedynie do opłacania miesięcznego czynszu, dostało w użytkowanie nowoczesny tabor warty wiele milionów złotych - powiedział Radosław Hoc, Wiceprezes Zarządu PKO Leasing.

- Ta nowa forma unowocześniania taboru jest bardzo korzystna dla nas i naszych pasażerów. Musimy wycofać 32 Neoplany i MAN-y. Jak zapewnić nowe w ich miejsce, bez angażowania środków inwestycyjnych? Dzierżawa to pomysł, który wypróbowaliśmy już w 2003 roku - wyjaśnił Wojciech Tulibacki, Prezes Zarządu MPK Poznań.

Przetarg, na dzierżawę pojazdów, MPK Poznań ogłosiło w marcu br. W postępowaniu wygrało Konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i PKO Leasing S.A. Dzięki podpisanej umowie na ulice Poznania wyjedzie 25 nowych autobusów. Umowa dzierżawy zawarta jest na 8 lat. Według jej postanowień pierwsza transza autobusów trafi do MPK Poznań w październiku tego roku. Będzie to 10  krótkich autobusów. Reszta ma dotrzeć w grudniu.

Solarisy Urbino 12 oraz 18 są doskonale znane mieszkańcom Poznania. We flocie przewoźnika ze stolicy Wielkopolski, po zrealizowaniu najnowszej dostawy, będzie jeździć już blisko 300 autobusów i 45 tramwajów wyprodukowanych w podpoznańskim Bolechowie.

Nowe pojazdy spełniają najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa i ekologii. Będą to autobusy niskopodłogowe, przyjazne dla niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi, z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy, z klimatyzacją, systemem samogaszącym w komorze silnika, automatami do sprzedaży biletów na pokładzie, drzwiami odskokowo przesuwnymi, co z kolei gwarantuje szersze i łatwiejsze wejście oraz bardziej szczelne zamknięcie pojazdu.

- Istotną nowością będzie system pomiaru zużycia paliwa oraz oceny bezpieczeństwa jazdy. Jego rola polega na przekazywaniu kierowcy dynamicznej informacji o zużyciu paliwa, wysokości obrotów silnika, gwałtownym przyśpieszaniu. Jest to sposób na kontrolę płynności jazdy i zużycia paliwa. Dzięki niemu nasi kierowcy będą mogli doskonalić się w zakresie techniki jazdy i eko-drivingu - dodał Prezes Tulibacki.

Zaletą zawartej transakcji jest możliwość długoterminowego użytkowania nowoczesnych autobusów, która nie musi prowadzić do obciążenia bilansu dzierżawcy w tak dużym zakresie, jak przy np. finansowaniu kredytem. Poprzez wyłączenie wykupu autobusów po zakończeniu umowy dzierżawy nie następuje spłata całego kapitału, co już na starcie obniża kwotę transakcji o kilkanaście procent. W porównaniu ze zwykłym zakupem, MPK Poznań otrzymuje gwarancję dwóch podmiotów na wykonanie umowy, czyli niezakłóconego korzystania z dobrej jakości autobusów przez cały jej okres. PKO Leasing zapewnia stabilne finansowanie, a Solaris Bus & Coach gwarancję jakości dostarczanego taboru i jego sprawności.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
YETICO S.A.
LINEX Sp. z o.o.