Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Co powinienem zrobić, żeby zasłużyć na zadowolenie i uśmiech klienta? - to pytanie kierowane do każdego pracownika fabryki Toyoty w Wałbrzychu było hasłem odbywającego się listopadzie Miesiąca Jakości.

Listopad na stałe wpisał się już w fabrykach Toyoty jako Miesiąc Jakości, w którym organizowanych jest szereg działań promujących ideę zapewnienia jakości wśród pracowników. Nie inaczej było w wałbrzyskiej fabryce Toyoty. Hasło tegorocznego miesiąca nawiązuje do przyjętej w bieżącym roku wizji rozwoju Toyoty do 2020 roku, w której sprawy jakości stanowią fundament przyszłego rozwoju firmy.

W ramach działań na terenie fabryki zorganizowana została konferencja poświęcona zagadnieniom jakości z udziałem Naoyuki Tomida, szefa Działu Jakości Toyota Motor Europe, europejskiej centrali koncernu. Podczas konferencji wręczone zostały nagrody dla pracowników fabryki, którzy w największym stopniu przyczynili się do poprawy jakości w firmie. Jakościowy Kazein Roku, czyli nagroda za najlepsze usprawnienie linii produkcyjnej trafiła w tym roku do Artura Busza z hali Skrzyń Biegów T1, który poprzez zmianę pozycji obrabianego elementu w maszynie wyeliminował problem osadzania się na nim wiórów podczas obróbki . Z kolei Orle Oko Roku  - nagroda za dostrzeżenie problemu jakościowego zanim trafi on do kolejnego procesu otrzymał Sebastian Proć z Kuźni. Dostrzegł on inny niż zwykle kolor stali spowodowany zbyt wysoką temperaturą materiału, co mogło doprowadzić do problemów z wytrzymałością elementu.

W  ramach  Miesiąca Jakości każdy z pracowników mógł dodatkowo wziąć udział w quizie wiedzy z zakresu działań projakościowych realizowanych w firmie, przygotowanym w oparciu o wystawę prezentującą te działania.

Nie od dziś klient i oferowana mu jakość samochodu stoją u podstaw rozwoju Toyoty. Rozwój ten doprowadził do przekształcenia małej rodzinnej firmy w  jednego z globalnych liderów rynku motoryzacyjnego. Podstawą sukcesu i kluczem do zapewniania wysokiej jakości samochodów jest system produkcyjny Toyoty czyli Toyota Production System (TPS), zapewniający „jakość wbudowaną w proces”. Linia Produkcyjna opiera się na systemie pracy standaryzowanej. Organizuje i określa ona czynności pracownika tak, aby wytwarzać produkty najwyższej jakości w sposób efektywny i bezpieczny. Każdy z pracowników w momencie zauważenia jakiejkolwiek nieprawidłowości mogącej skutkować błędem jakościowym, ma możliwość zatrzymania linii produkcyjnej. Również poprzez wdrażanie przez pracowników usprawnień, tzw. kazeinów, których w skali roku wprowadzanych jest kilka tysięcy, systematycznie poprawiana jest jakość produktów i proces produkcji. 100% wyrobów gotowych – silników i skrzyń biegów jest kontrolowana zanim opuści fabrykę.

„By wzmocnić efekty, powinniśmy działać mocniej w poszczególnych regionach, tak by podejmować decyzje tam, gdzie są nasi klienci, zgodnie z zasadą, że to nie my, ale klient ostatecznie potwierdza jakość naszych produktów” - stwierdził w swoim liście do pracowników z okazji Miesiąca Jakości Shinichi Sasaki , Wiceprezes Toyota Motor Corporation.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Deltax Programming Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
RABUGINO Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.