Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
volvo logo Globalna sprzedaż samochodów Volvo cały czas rośnie. W tym roku sprzedano już ponad 339 tys. aut szwedzkiej marki, co jest wzrostem o 9,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Wrzesień był 15. miesiącem z rzędu, w którym sprzedaż samochodów Volvo rosła. Koncern ogłosił również plany na przyszłość. Największymi nowościami nadchodzącego roku będzie nowy model XC90, V60 Cross Country oraz gama nowych silników. Dzięki tym zmianom w przyszłym roku sprzedaż Volvo po raz pierwszy osiągnie poziom pół miliona.

Konsekwentny wzrost sprzedaży
Prezentując wyniki sprzedaży za wrzesień 2014 r. Volvo ogłosiło kolejny wzrost, zarówno na rynku chińskim, europejskim, jak i amerykańskim. We wrześniu w Chinach sprzedało się ponad 7300 aut, co jest wzrostem aż o 28,4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

W samej Szwecji Volvo sprzedając niemal 5000 sztuk aut zaliczyło wzrost sprzedaży o 6,1 proc., w porównaniu z tym samym okresem w 2014 r. Szwedzka marka po raz kolejny zaliczyła również świetny wynik w pozostałych krajach europejskich, gdzie sprzedaż w porównaniu z wrześniem poprzedniego roku wzrosła o 11,6 proc. Podobny wzrost - o 11,4 proc. - miał miejsce na rynku amerykańskim.

Najszybciej rosnąca sprzedaż wśród TOP 5 marek premium w Europie
Sprzedaż Volvo w Europie wzrosła w ciągu pierwszych 8 miesięcy bieżącego roku o 12,9 proc. Według danych European Automobile Manufacturer’s Association (ACEA) wynik ten czyni Volvo najszybciej rosnącą marką wśród 5 największych marek premium. Świetne rezultaty szwedzkiego koncernu to skutek dobrych wyników na największych rynkach europejskich takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Szwecja oraz stałego wzrostu sprzedaży we Francji, Włoszech, Polsce, Hiszpanii czy Finlandii. Europejscy klienci bardzo dobrze przyjęli odświeżone wersje modeli S60, V60, XC60, V70, XC70 oraz S80, które pojawiły się na rynku w 2013 r. Również nowe dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive–E okazały się strzałem w dziesiątkę i są one bardzo dobrze oceniane przez europejskich klientów Volvo. Globalnie szwedzka marka w 2014 r. przewiduje wzrost sprzedaży o ok. 10 proc.

Plany na 2015 r.
Szwedzki koncern nie zamierza zwalniać. Plany na przyszły rok są związane przede wszystkim z wprowadzeniem na rynek nowego XC90. Pierwsi klienci odbiorą swoje SUV-y w kwietniu 2015 r. Ten model ma kluczowe znaczenie zwłaszcza dla rynku amerykańskiego. Oczywiście także klienci z Europy, Azji i Australii bardzo czekają na ten samochód. Kierowcy ze Stanów Zjednoczonych już za kilka miesięcy będą mogli również kupić nowy model – V60 Cross Country, który w Europie zadebiutuje pół roku później. Premiery nowych samochodów w połączeniu ze świetnymi wynikami powodują, że w 2015 roku Volvo ma szansę osiągnąć najwyższy w historii poziom sprzedaży – ponad pół miliona pojazdów.

Nieco mniejsza pojemność, nadal cztery cylindry
W Volvo downsizing przebiega dość łagodnie. Największy Diesel w poprzednim wydaniu miał pojemność 2,4 litra, natomiast nowy model będzie już dwulitrowy. W ofercie pojawią się także mniejsze silniki benzynowe o pojemności 1,5 litra: T2 o mocy 120 KM i T3 o mocy 150 KM. Zastąpią one dotychczasowy silnik o pojemności 1,6 litra. Te jednostki napędowe będą dostępne w samochodach takich jak V40, S60 i V60. Co ważne, Volvo nadal pozostaje wierne czterem cylindrom.

Na rynku pojawi się również V40 Cross Country z nową konfiguracją. W 2015 r. będzie można kupić to auto z silnikiem T5 AWD z rodziny Drive-E. Nowość pojawi się również w modelach S60, V60 i XC60. Inną ważną informacją jest to, że dostępną na innych rynkach przednionapędową T6-kę o mocy 306 KM już niedługo będzie można nabyć także w Polsce.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RADMOT Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
TIMRET Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.