Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
samar
W czerwcu 2010 roku sprzedano 28 224 nowe samochody, czyli aż o 10,04 proc. (+ 2576 sztuk) więcej niż w poprzednim miesiącu i o 5,09 proc. (+ 1368 sztuk) więcej niż rok wcześniej.

Łącznie od początku roku nabywców znalazło 158 300 aut, czyli o 6,27% mniej niż w analogicznym okresie 2009 r. Chociaż skumulowana sprzedaż nadal jest niższa niż rok wcześniej, to pozytywnym sygnałem jest spowolnienie tempa spadku o 2,14 pkt. proc. w porównaniu do maja. Spadek sprzedaży sumarycznej wynosił po 5 miesiącach roku 8,4% (11 952 sztuki), podczas gdy obecnie jest mniejszy i wynosi 6,3% (10 584 auta).

Spośród 10 najpopularniejszych na polskim rynku marek aż 7 odnotowało spadek sumarycznej sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku; a 3 z nich miały spadki dwucyfrowe – Fiat, Volkswagen i Toyota. W pierwszym półroczu liderem sprzedaży była Skoda. Uzyskany wynik na poziomie 18 245 sztuk jest tylko o 5,46% mniejszy niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu rankingu najczęściej kupowanych aut uplasował się Fiat. Skumulowany wynik 13 376 sztuk jest o 24,33% mniejszy niż w 2009 r. Na trzecim miejscu znajduje się Volkswagen (awans o 1 pozycję w porównaniu do wyników z maja), którego skumulowany wynik na koniec czerwca wyniósł 12 515 sztuk, o 11,97% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Kolejne miejsca zajmują, Ford, Toyota Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai.

O ile największą miesięczną sprzedaż w czerwcu osiągnęły kolejno Skoda (3 131 sztuk), Opel (2 538 sztuk), Fiat (2 449 sztuk) oraz Ford (2 359 sztuk), najdynamiczniejszy wzrost miesięcznej sprzedaży w porównaniu do maja wykazał Opel – o 53,35%. Spoza pierwszej dziesiątki marek największy wzrost procentowy m/m wykazał Saab - 450%, Mini - 150% oraz smart - 120%.

Więcej w serwisie IBRM Samar.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bodycote Polska Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
Pol-Technology Sp. z o.o.