Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
samar
W lutym sprzedano 24 401 aut, czyli aż o 19,2% (-5 798 sztuk) mniej niż w ubiegłym roku. Jednocześnie jest to wynik słabszy o 3,82% (-969 sztuk) od zanotowanego w styczniu, poinformował IBRM Samar.

Na osłabienie popytu wpływ miały cztery podstawowe czynniki. Przede wszystkim mniejszym zainteresowaniem cieszyły się „kratki”, których w lutym szacunkowo kupiono 4-5 tys. sztuk. To o ponad połowę mniej niż jeszcze w grudniu, kiedy to padł wynoszący 10,5 tys. sztuk rekord sprzedaży tego typu aut.

Drugim powodem słabej sprzedaży w lutym jest ograniczony poziom eksportu aut z polskich salonów, będący nie tylko wynikiem zakończenia programów wspomagających sprzedaż u naszych sąsiadów, ale także umacniającą się złotówką.

Trzecim czynnikiem jest ograniczona dostępność atrakcyjnej oferty, wynikająca z eksportu, który spowodował wyczerpanie się zapasów magazynowych. W tej sytuacji sprzedawcy byli zmuszeni do zamawiana aut bezpośrednio z produkcji, a to z kolei oznacza przesunięcie w czasie momentu ich wydania klientom.

Czwartym i być może najważniejszym czynnikiem mającym negatywny wpływ na sprzedaż w salonach była mroźna i śnieżna zima, która skutecznie zmniejszyła aktywność konsumentów, w tym liczbę osób odwiedzających salony.

Na pozycji lidera rynku umocniła się Skoda. Sprzedaż czeskich aut w lutym wyniosła 2 905 sztuk. To zaledwie o 2 sztuki (0,07%) mniej niż rok wcześniej. Łącznie po dwóch miesiącach bieżącego roku Skoda odnotowała sprzedaż w wysokości 5 961 aut, co oznacza wzrost w porównaniu do ubiegłego roku o 3,7%. Taki wskaźnik pozwolił marce na umocnienie swojej pozycji i zwiększenie udziału w rynku krajowym z 10,1 do 12,0%.

Tytuł wicelidera rynku zachował Fiat, który sprzedał w lutym 1 747 swoich aut, o 45,8% mniej niż przed rokiem. Sumaryczna sprzedaż włoskiej marki wyniosła 4 350 sztuk, a 28-procentowy spadek spowodował zmniejszenie udziału w rynku z 10,6 do 8,7%.

Na trzeciej lokacie znalazła się ponownie Toyota, której samochody znalazły od początku roku 4 318 nabywców, o 12,4% mniej niż rok wcześniej. Wskaźnik spadku nieznacznie mniejszy od tego, jaki wykazał cały rynek, pozwolił na utrzymanie udziału na poziomie sprzed roku – 8,7%. W lutym Toyota sprzedała 2 056 aut i jest to drugi rezultat miesiąca.

Na czwartym miejscu, podobnie jak przed rokiem, znalazł się Opel. Wynik sprzedaży sumarycznej w wysokości 3 708 sztuk jest o 25,7% mniejszy; w konsekwencji marka zmniejszyła udział w polskim rynku z 8,8 do 7,5%.

Więcej w serwisie IBRM Samar.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MESH Works Inc.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
GABEC