Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
18 sierpnia operator transportu publicznego w Hamburgu - firma Hamburger Hochbahn - ogłosiła listę potencjalnych dostawców 530 autobusów elektrycznych w latach 2021-2025. Są na niej m.in. marki Mercedes-Benz i Solaris, które zaoferowały modele dwunasto- i osiemnastometrowe swoich elektrycznych pojazdów.


Pojazdy będą zamawiane w transzach w ciągu najbliższych 5 lat. Do 2025 roku flota hamburskiego przewoźnika ma zostać powiększona łącznie o 530 autobusów elektrycznych.

Niestety, na razie nie ma pełnego dostępu do tej listy i nie wiemy, kto jest tym trzecim potencjalnym dostawcą.

Trzech zwycięzców
-"Bycie w trójce kluczowych dostawców łącznie 530 autobusów elektrycznych dla klienta z Hamburga, to ogromnie nobilitujące dla naszych dokonań w obszarze elektromobilności, wydarzenie. Jest to formuła umowy ramowej, z której zamawiający może skorzystać w różnym zakresie. Mam jednak nadzieję, że firma Solaris będzie dostarczać w najbliższych czterech latach zarówno modele dwunastometrowe, jak i przegubowe i tym samym utrzymamy pozycję lidera rynku autobusów elektrycznych w Europie" – powiedział Petros Spinaris, wiceprezes Solarisa.

W ramach ofert dostarczonych do Hamburger Hochbahn, Solaris zaoferował dwa modele: Solarisa Urbino 12 electric (13 takich pojazdów niemiecki przewoźnik już posiada w swojej flocie) oraz Solarisa Urbino 18 electric. Oba pojazdy w konfiguracji dla operatora z Hamburga będą posiadać baterie o dużej pojemności Solaris High Energy+, silniki zintegrowane z osią napędową oraz ładowanie przez złącze plug-in. Dodatkowo pojazdy będą posiadać tzw. funkcję prekondycjonowania termicznego podczas ładowania baterii. Z rozwiązań podnoszących dodatkowo bezpieczeństwo kierującego i pasażerów warto wymienić system tzw. asystenta martwej strefy informującego kierowcę o pieszych oraz rowerzystach znajdujących się w pobliżu pojazdu.

Marka Solaris we flocie Hamburger Hochbahn to żadna nowość. Między innymi w roku 2014 Solaris dostarczył tutaj dwa autobusy elektryczne z wodorowym ogniwem paliwowym. Z kolei w latach 2016-2019 polski producent przekazał Hambuger Hochbahn kolejnych 13 autobusów bateryjnych.

Niemiecki e-lider
Hamburger Hochhbahn to jeden z największych w Niemczech przewoźników transportu publicznego. -"Wraz z tym zamówieniem kładziemy kamień węgielny pod pełną transformację naszej floty na napędy przyjazne dla klimatu. Po raz pierwszy w Niemczech w przetargu zastosowaliśmy również kryteria zrównoważonego rozwoju. Oprócz odpowiedzialności lokalnej chcemy przyjąć na siebie odpowiedzialność globalną. To ważny krok na drodze do prawdziwej zielonej mobilności i bycia firmą neutralną dla klimatu" – powiedział Henrik Falk, Prezes Zarządu Hamburger Hochbahn.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

SJM EUROSTAT SAS
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.