Kampania dotyczy samochodów, które nie były wprowadzone przez FCA USA bezpośrednio na rynek polski. Jednak część samochodów objętych tą kampanią mogła trafić do Polski w wyniku importu indywidualnego.
Poinformowano, że w ww. samochodach może dojść do nagłej awarii diod alternatora. Napięcie w instalacji elektrycznej pojazdu może spaść do poziomów krytycznych, co spowoduje wyłączenie systemów, takich jak system zapobiegania blokowaniu kół (ABS), system elektronicznej kontroli stabilności (ESC), centralki sterowania elektronicznego (ECM) i/lub głównego sterownika pojazdu (CBC). Kierowca będzie miał ograniczone lub żadne możliwości wykrycia awarii alternatora, co może spowodować zgaśnięcie pojazdu podczas jazdy i/lub zapalenie się instalacji elektrycznej pod pokrywą wnęki silnika.
Na rynku globalnym kampanii naprawczej podlegają łącznie 470 003 samochody (lista numerów VIN pojazdów objętych kampanią).