Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
uokik_new_logoToyota Motor Poland Company Ltd. z siedzibą w Warszawie powiadomiła Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre jej samochody mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
  • w pojazdach marki Toyota Yaris, wyprodukowanych w Japonii i we Francji, przy częstych obrotach kierownicą do pozycji skrajnej z dużą siłą, może powstać pęknięcie mocowania kolumny kierowniczej z powodu jego niedostatecznej wytrzymałości. W konsekwencji może to prowadzić do opuszczenia kolumny kierowniczej. W opinii przedsiębiorcy nie wpływa to na prawidłowe działanie układu kierowniczego. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 4 765 samochodów marki Toyota Yaris (lista numerów VIN samochodów objętych kampanią).
  • w  modelach Toyota Yaris i Urban Cruiser wyprodukowanych w Japonii (model 3-drzwiowy), w wyniku częstego przesuwania foteli przednich kierowcy i pasażera, istnieje możliwość pęknięcia sprężyn blokujących w mechanizmie ustalającym pozycje foteli. Wówczas blokada fotela może nie zadziałać co, w razie kolizji, może spowodować przemieszczenie foteli oraz dodatkowe obrażenia kierowcy i pasażera. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych są łącznie 1 443 samochody marki Toyota Yaris i Urban Cruiser (lista numerów VIN samochodów objętych kampanią).
  • w modelach Toyota RAV4, wyprodukowanych w Japonii oraz Toyota Hilux, wyprodukowanych w Republice Południowej Afryki i Tajlandii, moduł poduszki powietrznej kierowcy jest połączony elektryczne przy pomocy giętkiego płaskiego przewodu (typu FFC) zabudowanego w przewodzie spiralnym. Ze względu na kształt przewodu (FFC) i lokalizację jego elementów prowadzących, przewód styka się punktowo z tymi elementami i może dojść do jego uszkodzenia podczas obrotu kierownicy. W przewodzie łączącym siedem obwodów może dojść do uszkodzenia połączeń tych obwodów, w tym obwodu modułu poduszki powietrznej kierowcy. Jeżeli połączenie zostanie przerwane zostanie to zasygnalizowane lampką kontrolną poduszek powietrznych. Dodatkowo, poduszka powietrzna może być nieaktywna, co może skutkować brakiem odpalenia podczas kolizji i zwiększyć ryzyko obrażeń kierowcy. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych są łącznie 3 404 samochody marki Toyota RAV4 i Hilux (lista numerów VIN samochodów objętych kampanią).
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RABUGINO Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
QualityHUB24
Pol-Technology Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
Lubricant Polska Sp. z o.o.