GEORG UTZ
Stokvis Tapes
1LOGISTICS ŻURALSKI
VIA
Aalberts
CABKA
Seryjna produkcja Volkswagena Caddy piątej generacji ruszyła w zakładach Volkswagen Poznań w październiku roku 2020.

Specjalnie na potrzeby tego modelu, poznańska fabryka Volkswagena została rozbudowana i znacznie zmodernizowana. Moce produkcyjne zakładu cały czas wzrastają i w ślad za wersjami Caddy 5-osobową, furgon i kempingową Caddy California - uruchomiono właśnie produkcję największej jego wersji Caddy Maxi ze zwiększonym rozstawem osi, większą przestrzenią ładunkową i większymi drzwiami bocznymi. Nowy Caddy Maxi zapewnia miejsce ładunkowe dla nawet dwóch europalet.

Nowy Volkswagen Caddy 5 Maxi, którego produkcję - w ślad za wersjami osobową, cargo i kempingową California - rozpoczęto właśnie w zakładach Volkswagen Poznań, charakteryzuje się znacznie większymi rozmiarami. Jego rozstaw osi jest o 215 mm większy niż wersji bazowej i wynosi 2970 mm. Długość przestrzeni ładunkowej wzrosła w ten sposób do 2150 mm, a długość całego pojazdu do 4853 mm. Pojemność ładunkowa Caddy Maxi to 4,0 m3. Nowy model charakteryzuje się również większą szerokością bocznych drzwi przesuwnych - teraz to 840 mm. W ten sposób w powiększonej powierzchni ładunkowej można umieścić bokiem aż dwie europalety, co jest oczywistą przewagą nad konkurencją.

- Rok 2020 przebiegał dla nas pod znakiem intensywnych przygotowań do produkcji Caddy piątej generacji. Ważnym członkiem tej rodziny modelowej jest również Caddy Maxi, którego produkcja właśnie rusza w Volkswagen Poznań. Dzięki automatyzacji produkcji znacznie zwiększyliśmy potencjał wytwarzania aut ze zwiększonym rozstawem osi, co jest o tyle ważne, że zapotrzebowanie na tego typu wersję momentami przewyższa 50% całego wolumenu Caddy - podkreśla Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań.

W odróżnieniu od Caddy 4, produkcja Caddy 5 Maxi i Caddy 5 odbywa się na wspólnej linii - co jest nowością w Volkswagen Poznań.

- Właśnie rozpoczyna się faza uruchomienia produkcji seryjnej Caddy Maxi. Przebiega ona zgodnie z założonym harmonogramem - mówi Marcin Kanturski, dyrektor produkcji w zakładzie w Poznaniu i dodaje „W przypadku Caddy 4 linie produkcji ścian bocznych w dziale budowy karoserii były wcześniej oddzielone, co powodowało, że występowało ograniczenie w ilości produkowanych samochodów. Po rozbudowie zakładu w Poznaniu, dzięki połączeniu procesu w jednej zautomatyzowanej linii, ograniczenia zostały zredukowane”.

Nowy Volkswagen Caddy 5 - w tym również jego wersja Maxi - został zbudowany na modułowej platformie MQB. Dzięki MQB nie tylko zwiększyły się jego wymiary, ale także zastosowane zostały najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach, a nowa technika podwójnego wtrysku - Twindosing sprawia, że wysokoprężne silniki TDI są teraz czystsze niż kiedykolwiek wcześniej.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

FIUKA Polska Sp. z o.o.
MM Systemy Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
ELPLC S.A.
PID-MILL Piotr Dydio
Curtiss-Wright Surface Technolgies Sp. z o.o.