Partnerzy społecznie zgłosili ponad 100 uwag, z których część została uwzględniona w Planie.
Jakie uwagi zostały przyjęte
Spośród zgłoszonych uwag:
- część została uwzględniona i wprowadzona do tekstu Planu Rozwoju Elektromobilności;
- część – przede wszystkim ze względu na ich szczegółowy charakter – zostanie poddana przez pracowników ME analizie na etapie prac nad ustawą o elektromobilności.
- wykraczających poza zakres dokumentu lub
- wskazujących na potrzebę dokonania szczegółowych przesądzeń już na etapie Planu.
Jakie uwagi zostały uwzględnione w Planie
Po konsultacjach zdecydowaliśmy się wprowadzić następujące zmiany:
- podkreślić znaczenie budowania infrastruktury ładowania także wzdłuż głównych korytarzy transportowych:
- zdaniem strony społecznej jest to niezbędne, aby samochód elektryczny uzyskał funkcjonalność porównywalną z samochodem spalinowym;
- wskazać na potrzebę szukania synergii między infrastrukturą ładowania autobusów, a infrastrukturą dla pojazdów osobowych;
- podkreślić potrzebę zdefiniowania usługi ładowania jako nowej usługi odrębnej od usługi sprzedaży energii elektrycznej;
- rozbudować fragment dot. budowy i rozwoju dedykowanych publicznym stacjom lub punktom ładowania systemów łączności cyfrowej:
- chodzi o zagwarantowanie bezpieczeństwa danych;
- podkreślić potrzebę integracji planów rozbudowy sieci przez OSD z planami samorządów
- w zakresie elektromobilności;
- dodać fragment wskazujący, że nowych uregulowań prawnych będzie wymagać nie tylko sprzedaż usługi ładowania, ale także usługa odsprzedaży energii elektrycznej z pojazdu do sieci w przypadku rozwoju technologii V2G.