Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
poland_supplier_sBranża motoryzacyjna w Polsce ma się coraz lepiej. Trzy czwarte firm planuje w 2011 roku inwestycje, ponad połowa zakłada wzrost sprzedaży i przychodów w najbliższych sześciu miesiącach.

W jednej trzeciej planowany jest wzrost zatrudnienia. - Producenci nie tylko wyszli obronną ręką z kryzysu, ale też zakładają wzrost popytu - mówi dyrektor w dziale audytu Deloitte Marek Turczyński.

Z zakończonego w ubiegłym miesiącu badania branży, jakie firma Deloitte prowadziła od września, wynika, że zaledwie 5 proc. przedsiębiorców znacznie ograniczyło w mijającym roku działalność.

Perspektywy wzrostu produkcji widoczne są przede wszystkim w firmach wytwarzających części i komponenty. Już od połowy roku ten sektor zwiększa zatrudnienie dzięki rosnącym zamówieniom.

Producenci samochodów także liczą na przyspieszenie. – Ten rok jest lepszy, niż się początkowo spodziewaliśmy. Produkcja powinna przekroczyć 530 tys. aut. A w roku przyszłym będzie jeszcze wyższa dzięki autom Lancia Ypsilon - powiedział „Rzeczpospolitej” prezes Fiat Auto Poland Enrico Pavoni.

Wzrostu produkcji może się także spodziewać Opel Polska.

Więcej w "Rzeczpospolitej".
deilotte_logoZapraszamy do udziału w nieodpłatnym seminarium on-line, który w całości będzie poświęcony pozyskaniu pomocy publicznej tj. dotacji i ulg podatkowych na projekty badawczo-rozwojowe w sektorze motoryzacyjnym. 

W dniach 14- 26 grudnia br. Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie będą testować hybrydową wersję autobusu Solaris Urbino 12.

 

75 % firm z branży motoryzacyjnej w Polsce planuje podjęcie nowych inwestycji w 2011 r., a 1/3 z nich zapowiada zwiększenie zatrudnienia.

Liderem wśród producentów nadal pozostaje Fiat Auto Poland, ale najdynamiczniejszy wzrost wykazuje Opel.

W kolejnych latach znacznie wzrośnie zainteresowanie polskich konsumentów wysokiej jakości akumulatorami samochodowymi. 

Już za kilka tygodni towarzystwa zaczną masowo sprawdzać, czy klienci, którzy wykupili polisę OC, nie wyłudzili zniżek. Oszuści będą musieli dopłacać.

Nasze spółki wiedzą, co robić, by awansować do gospodarczej I ligi – wynika z badań Ernst & Young. Mają lepsze strategie niż przedsiębiorstwa z Europy Środkowo-Wschodniej.

Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
FABER CNC
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.