Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Biały i biały perłowy stały się najbardziej popularnymi kolorami samochodów na świecie, dołączając do koloru srebrnego wg opublikowanego dzisiaj raportu firmy DuPont za rok 2011.

Kolory: biały i biały perłowy, przewyższyły popularnością dawnych rywali: czarny i szary.  Raport DuPont, wydawany od 59 lat, zawiera rankingi popularności kolorów samochodów i analizę trendów w 11 wiodących regionach motoryzacyjnych świata.

W 2010, kolory biały i biały perłowy, plasowały się obok szarego na trzeciej pozycji światowego rankingu osiągając 16% udział w rynku. Rosnąca popularność tych kolorów w Ameryce Północnej, w połączeniu z ich wzrostem popularności w Europie, Chinach, Korei, Ameryce Południowej i Afryce Południowej, przyczyniły się do osiągnięcia poziomu 22% na rynku światowym. Kolory: czarny i szary, spadły na odpowiednio trzecie i czwarte miejsca. Kolory: czerwony i niebieski, zajmują miejsca piąte i szóste.

Najpopularniejsze kolory samochodów na świecie wg Raportu DuPont to:

1. biały i biały perłowy wspólnie z kolorem srebrnym – 22%
3. czarny i efekt czarnego – 20%
4. szary – 13%
5. czerwony – 7%
6. niebieski – 6%
7. brązowy i beżowy – 5%
8. zielony – 2%
9. żółty i złoty – 1%
10. inne – 2%

"Pomimo tego, że biały i biały perłowy historycznie były popularnymi kolorami samochodów, wzrost ich popularności był większy niż tego oczekiwaliśmy” - powiedziała Nancy Lockhart, Dyrektor ds. Marketingu Kolorów DuPont.
DuPont2011 Global Color(HR)
Srebrny i czarny już dawno znalazły się w pierwszej trójce najczęściej wybieranych kolorów. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat, biały i biały perłowy cieszyły się stale rosnącą popularnością, głównie poza Ameryką Północną.

„W tym roku, popularność tego koloru wzrosła o ponad 4%” – powiedziała Lockhart. "Nastąpił wzrost akceptacji konsumentów dla koloru białego. Klienci chcą, aby ich samochody „pachniały świeżością” i producenci samochodów są tego świadomi. Srebrny i czarny były kiedyś kolorami symbolizującymi luksus, ale rola białego znacznie się zwiększyła w tej symbolice. Luksus to teraz zróżnicowana paleta kolorów, a jego poczucie jest najbardziej znaczącym motywatorem poszukiwanym przez światowych projektantów samochodów. Klasyczny biały i biały perłowy inspirują w projektowaniu luksusowych samochodów.

Ameryka Północna:  biały i biały perłowy prowadzą, po czarnym i srebrnym
Biały i biały perłowy, po raz piąty z rzędu zdominowały udział w kolorach najczęściej wybieranych samochodów w Ameryce Północnej osiągając 23% udziału w rynku. Biały dominował w segmencie ciężarówek i SUV gdzie ma 29% rynku. Czarny i efekt czarnego osiągnął 18% udziału w rynku i był najbardziej popularnym kolorem w segmencie samochodów luksusowych, przy czym efekt czarnego kontynuuje wzrost dystansując kolor czarny podstawowy.Obniżyła się popularność koloru srebrnego osiągając poziom 16%. Prowadzi on jednak w sektorze aut kompaktowych i ma 20 % rynku. Szary ma 13% i był na czwartej pozycji we wszystkich segmentach. Czerwony utrzymuje 5 miejsce w rankingu z 10% udziałem. Mocne kolory, takie jak jasnoniebieski czy żółcie, odcienie brązu, beże i zielenie, uzupełniają paletę kolorów w regionie.  

Europa: segment aut luksusowych nadal zdominowany przez czarny
W Europie, czarny i efekt czarnego są najbardziej popularne i reprezentują 25% rynku samochodów, z czego aż 40% rynku luksusowych samochodów typu SUV. Od 2007 roku czarny i efekt czarnego utrzymują pozycję lidera w regionie. DuPont oczekuje, że ta tendencja utrzyma się w najbliższej przyszłości, szczególnie w odniesieniu do efektu czarnego. Biały i biały perłowy osiągnęły zaskakujący wzrost o około 5% w stosunku do 2010 i mają 20% w rynku. Było to spowodowane popularnością tego koloru we wszystkich segmentach samochodowych. "W Europie, biały postrzegany jest jako inspiracja dla trendu ekologicznego, gdyż symbolizuje nowoczesny minimalizm i technologię przyszłości", powiedziała Elke Dirks, Projektant Kolorów dla DuPont w Europie. "Tendencja ta spowodowała znaczny wzrost udziału kolorów białego perłowego i białego w segmencie aut luksusowych," wyjaśnia. Popularność szarego (18%) i srebrnego (15 %) spadła w tym roku. Niebieski uzupełnia ranking europejski z 7% udziałem w rynku.

Srebrny prowadzi w Chinach i Korei Południowej, biały i biały perłowy w Japonii
Srebrny prowadzi w regionie Azji i Pacyfiku osiągając więcej niż 25% udziału w regionie i powtarzając pozycję lidera z ubiegłego roku w Chinach i Korei. Biały i biały perłowy miały drugie miejsce w regionie Azji i Pacyfiku, z nieco mniej niż 25% udziałem, na czele z Japonią i Indiami, gdzie te kolory są kolorami nr 1.

W Chinach, srebrny jest wciąż na szczycie i ma 26% udziału w rynku, chociaż odntował 7% spadek w porównaniu do roku 2010.  Czarny i  efekt czarnego był nr 2 w Chinach w tym roku, ale ich udział zmniejszył się o ponad 9%. Popularność niebieskiego wzrosła w segmencie małych samochodów. Również inne kolory są coraz szerzej stosowane w tym kraju.

W Japonii, kolory biały i biały perłowy osiągnęły poziom 26% obniżając swój udział z 28% w roku ubiegłym. Czarny i efekt czarnego również zanotowały spadek do 20% wyprzedzając jednak kolor srebrny, który zajął 3 miejsce w rankingu i ma 19% rynku. Niebieski (9%) i szary (9%) zamykają pierwszą piątkę w Japonii, przy czym szary zanotował wzrost o 4%.

"W regionie Azji i Pacyfiku, obserwujemy zmianę trendów kolorstycznych na związane z naturą co symbolizuje tutaj kolor niebieski” – powiedziała Kumiko Ohmura, Dyrektor Działu Marketingu Kolorów w regionie Azji i Pacyfiku. "Zaobserwowaliśmy spadek popularności koloru czarnego, w związku ze wzrostem popularności koloru niebieskiego w segmencie małych samochodów oraz szerszego zastosowania innych kolorów.”

W Korei Południowej, srebrny miał prawie 30% rynku w 2011 roku. Następnie plasuje się biały i biały perłowy z 25%. Czarny i efekt czarnego spadły na trzecie miejsce w Korei Południowej z poziomem 15% (w dół o 9% w porównaniu z rokiem 2010).

W Indiach, w czołówce znalazł się kolor biały reprezentujący 28% rynku. Następnie plasuje się srebrny z 27% oraz szary na trzeciej pozycji, tylko z 9%.

Ameryka Południowa, Brazylia: srebrny na szczycie
Srebrny prowadził na rynku Ameryki Południowej z 30% udziałem w rynku. Był także pierwszym kolorem wyboru w Brazylii. Drugim najpopularniejszym kolorem w Ameryce Południowej jest efekt czarnego i czarny, reprezentowany przez 19% w regionie. Biały i biały perłowy był trzeci, z 17% całego rynku Ameryki Południowej (podobnie w Brazylii).

Biały i biały perłowy na szczycie w Afryce Południowej podczas gdy Rosja woli czarny
W tegorocznym raporcie DuPont kolory biały i biały perłowy miały najwyższy na świecie udział w rynku w Republice Południowej Afryki, osiągając poziom 40%. Kolejnym kolorem był srebrny, z prawie 22% rynku oraz czarny i efekt czarnego, które zamykają pierwszą trójkę z prawie 12%. W Rosji, czarny i efekt czarnego są najpopularniejszymi kolorami samochodów, z ponad 23% udziałem w rynku. Srebrny jest na drugim miejscu, z niewiele ponad 22%. Biały i biały perłowy mają prawie 15% rynku. Warto zauważyć, że kolor zielony zdobył 7% rynku w Rosji. Jego udział jest mniejszy niż w 2010 roku, lecz wciąż największy na świecie ze wszystkich regionów badanych w raporcie DuPonta.  

Pokaz trendów pt. "Zmysł koloru" - emocje i dynamika
Obok 59 edycji Swiatowego Rankingu Popularności kolorów, DuPont prezentuje pokaz trendów dla światowych producentów samochodów, którzy poszukują przyszłych rozwiązań. Tegoroczna wystawa o tytule: „Zmysł Koloru” pokazuje emocje i dynamikę kolorów. Zmysły grają dużą rolę w zrozumieniu czy kolor jest „głośny” czy „cichy”, „mocny” lub „ponury”, „egzotyczny” lub „wyszukany”. DuPont Performance Coatings pokazuje dynamikę współgrania koloru z preferencjami i nastrojami konsumentów. Pokaz przedstawia 4 grupy kolorów:

"Déjà vu" - kolory w tej grupie są intensywne. Soczysta zieleń i czerwień, jak "Green Velvet" i "Flashback" to historyczne kolory symbolizujące dziedzictwo, komfort i stabilność. Nowe „musujące” efekty i intensywność koloru dodają nowoczesności do białego i ciemnoczerwonego. Nowowczesne odcienie szarego i kolor beżowy, dodają funkcjonalności i jakości barwom ulubionym na dojrzałym rynku pojazdów ekskluzywnych.

"Sound of Silence" - Mimo, że kolory w tej grupie są nieco wyciszone i spokojne, to ekologiczne hybrydy i energooszczędne technologie prowokują do myślenia o przyszłości. W tej grupie, kolor zależy od palety natury i szybko rozwijających się na świecie technologii. Współistnieją tu metalowe i miękkie barwy jak "Crescendo" i "Silent Auction" wraz z kolorami ziemi jak "Minor Gamut" i "Speechless", a ich dynamiczna stylizacja odzwierciedla światowy trend.

"Touch of Blue" - Ta grupa skupia się na intensywnych i emocjonalnych barwach, inspirowanych naszym otoczeniem. Akcesoria domowe i architektura wnętrz inspirują kolory oparte na jasnych i bogatych odcieniach niebieskiego. Inspiratorem tej grupy jest również moda, szczególnie z bladym niebieskim i  tonami szarości. Poczucie znajomości i wyraźne impulsy jasnego metaliku i chromu powodują popularność tych kolorów we wszystkich segmentach rynku samochodowego. W „Touch of Blue” znajdują się takie kolory jak: „Tactile Teal” and „Tickled Blue”. DuPont obserwuje obecność koloru niebieskiego na wszystkich rynkach i przewiduje, że jego światowy popyt będzie rósł.  

"Matter of Taste" - przesadzone i niezwykłe kolory dodają tej grupie kreatywności i podkreślają jej międzynarodowy charakter. Mocne odcienie żółci, zieleni, różu i fioletu wywołują emocje w tej „nieustraszonej” grupie kolorów. Karmel, mandarynki i inne pikantne kolory są efektowne i idealne dla nowych koncepcji, serii limitowanych czy rynku wtórnego.  Grupa ta odzwierciedla indywidulany gust kierowców na czele z "Sweet Caramel" i "Fusion Berry".
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Mondi Simet Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.