Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
altPrezes Carlos Ghosn potwierdził, że Alians Renault-Nissan planuje opracowanie szeregu całkowicie nowych modeli, mających wyjść naprzeciw specyficznym wymaganiom nowego pokolenia klientów w krajach o najwyższym tempie wzrostu gospodarczego na świecie.

Jest to zapowiedź całkowicie nowego programu, pierwszego tego rodzaju, stworzonego wspólnie od podstaw przez Renault i Nissana w ramach ścisłej współpracy inżynierów z obydwu koncernów. Program ten dotyczy najbardziej przystępnej cenowo kategorii pojazdów bazujących na modułowej konstrukcji CMF-A.

Rozwiązanie CMF pozwala na konstruowanie całej gamy samochodów poprzez łączenie pięciu wzajemnie kompatybilnych tzw. „dużych modułów” („big modules”): komora silnika, kabina, przednie podwozie, tylne podwozie i elektryka wraz z elektroniką. Zasada „dużych modułów” umożliwia tworzenie szeregu różnych kombinacji, mającego na celu zmaksymalizowanie mocy produkcyjnych i ułatwienie rozróżnienia obydwu marek.

Produkcja modeli CMF-A rozpocznie się w 2015 r. w zakładzie Aliansu Renault-Nissan w Chennai (Indie). Bardziej szczegółowe dane dotyczące cen oraz wielkości produkcji będą dostępne po uruchomieniu produkcji.

CMF-A zapewnia wysoki stopień elastyczności produkcji. Oferta obejmować będzie szereg znacząco różniących się pod względem designu i jednostek napędowych wariantów, wychodzących naprzeciw specyficznym upodobaniom klientów w Indiach i na innych dynamicznie rozwijających się rynkach.

- Dzięki CMF-A otwieramy nowe horyzonty w celu spełnienia, nawet z nawiązką, wysokich wymagań konsumentów w krajach o najwyższym wzroście gospodarczym na świecie, w szczególności tych konsumentów, którzy po raz pierwszy kupują nowe auto - oświadczył prezes, Carlos Ghosn, w Renault Nissan Technology Business Centre, ośrodku technologicznym Aliansu w Chennai, gdzie od ubiegłego roku prowadzone są prace nad stworzeniem platformy CMF-A. - Ci wpływowi konsumenci nie chcą samochodów pozbawionych części wyposażenia oferowanego w pierwotnej konfiguracji, przeznaczonej do sprzedaży na dojrzałych rynkach. Oczekują oni i zasługują na samochody nowoczesne, solidne i eleganckie, oferowane po cenach uwzględniających znaczną obniżkę kosztów pomimo bogatego wyposażenia.

Renault i Nissan wspólnie włączają się w rozwój gospodarczy Indii
Alians Renault-Nissan odgrywa jedną z kluczowych ról w krajach o dynamicznym wzroście gospodarczym. W momencie utworzenia Aliansu Renault-Nissan w 1999 r., zaledwie 1% jego łącznej sprzedaży samochodów pochodził z państw BRIC, czyli z Brazylii, Rosji, Indii i Chin. Natomiast w roku 2012 udział tych czterech państw w całkowitej sprzedaży Aliansu sięgał już ponad 30%.

W Chennai powstał największy zakład produkcyjny Aliansu Renault-Nissan. W fabrykę tę, uruchomioną w 2010 r., w której produkowane są modele Renault Pulse, Scala i Duster oraz Nissan Micra, Sunny i Evalia, zainwestowane zostanie łącznie w latach 2008-2015 około miliarda dolarów, czyli około 45 miliardów rupii. Dysponuje ona własnym wydziałem tłoczni, nadwozi, lakierni, podwozi, elementów z tworzyw sztucznych i okładzin oraz dwoma torami do jazd próbnych. Jej zdolność produkcyjna wynosi 400 000 samochodów rocznie.

Zakład ten może produkować do ośmiu odmian nadwozi, opartych na czterech różnych platformach. Montaż podzespołów i dostarczanie części na linię montażową jest w pełni elastyczne. Zwiększona została wydajność produkcji, w szczególności dzięki wytwarzaniu na miejscu zderzaków i wtryskiwanych elementów z tworzyw sztucznych oraz dzięki wyjątkowo skutecznej logistyce zaopatrzenia linii montażowej. System dostarczania 100% zestawów części
w bezpośrednie sąsiedztwo linii montażowej pozwolił ograniczyć niepotrzebne przemieszczanie się pracowników w celu skompletowania zestawów.

W kompleksie Chennai wykorzystywane są najnowocześniejsze metody produkcji, stosowane w przemyśle motoryzacyjnym i oparte na zasadzie „monozukuri”2, które Nissan wprowadził w swojej fabryce w Oppama w Japonii oraz w fabryce w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Renault ze swej strony wniosło wkład w postaci swojego doświadczenia w zakresie konstrukcji, systemów informatycznych, designu i projektowania silników, w szczególności cieszącego się powszechnym uznaniem ze względu na swoje osiągi silnika wysokoprężnego K9K.

W Chennai ma również swoją siedzibę Renault Nissan Technology Business Centre, centrum technologiczne i inkubator innowacyjnych rozwiązań, działające na potrzeby Aliansu Renault-Nissan.

Renault korzysta z silnego wzrostu gospodarczego w Indiach. W ciągu niespełna 18 miesięcy na rynek indyjski wprowadzonych zostało pięć nowych modeli, w tym Renault Duster, który odnotował na swoim koncie rekordową liczbę 29 nagród ze strony niezależnych instytucji, związanych z przemysłem motoryzacyjnym. Duster przyczynił się do przyspieszenia wzrostu Renault w Indiach i pozwolił koncernowi znacznie wyprzedzić średniofalowe prognozy sprzedaży w tym regionie. Renault dysponuje aktualnie siecią ponad 100 koncesjonerów na terenie Indii, podczas gdy pierwotnie planowano, że będzie ich 70 pod koniec 2013 r. Sprzedaż odnotowała gwałtowny wzrost, osiągając niemal 35 000 egzemplarzy w 2012 r.

Nissan sprzedał w 2012 r. 37 000 samochodów i kontynuuje dynamiczną ofensywę na tym rynku. Do 2016 r. wprowadzi na rynek indyjski 10 nowych modeli, w tym nowego SUV-a wyższej klasy - Terano - przed końcem bieżącego roku oraz pierwszego modelu oferowanego pod marką Datsun. Nissan planuje zwiększenie liczby swoich punktów sprzedaży do 300 w roku 2016, zwiększając tym sposobem ponad trzykrotnie aktualną liczbę koncesjonerów.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Etyfol
GREG-PLAST
Bimax Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.