Tool-Shop 2019
MotoSolutions do 22.11
VIA (do 31 grudnia 2019 r.)
Georg Utz (do 31 grudnia 2019)
MTM 12 MC od uruchomienia
TUV SUD (do 30 listopada 2019 r.)
ITA do 31.01.2020
GALWANO PARTNERS do 03.02.2020
W lipcu br. Audi dostarczyło klientom na całym świecie 155 350 samochodów. Odzwierciedla to niestety spadek o 6,1 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, kiedy to na sprzedaż ogromny wpływ wywarły efekty związane z wprowadzeniem cyklu testowego WLTP.

W lipcu roku 2018 do nadzwyczajnego wzrostu sprzedaży - zwłaszcza w Europie - przyczyniły się modele sprzedawane ze stanów magazynowych. W lipcu roku 2019, Audi kontynuowało natomiast sukces na rynku chińskim. Najważniejszy dla czterech pierścieni rynek sprzedaży indywidualnej zamknął lipiec wynikiem 56 365 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost aż o 6 procent. Sprzedaż Audi wzrosła również w Stanach Zjednoczonych - o 0,8 procent. Licząc od początku roku, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie 1 061 550 aut. To o 4,8 procent mniej niż w okresie styczeń - lipiec 2018 r.

- Wyzwania związane z przejściem na cykl testowy WLTP powodowały w ubiegłym roku nadzwyczajne fluktuacje w sprzedaży - mówi Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG. - Dzięki naszemu wcześniejszemu przygotowaniu się na kolejny, drugi akt WLTP i dzięki naszej nieustającej inicjatywie modelowej, wracamy teraz na „spokojne wody” i wyraźnie stabilizujemy sytuację sprzedażową. Oczekujemy, że w drugiej połowie roku wyniki handlowe będą pozytywne -.

W odpowiedzi na przejście na cykl testowy WLTP, w ubiegłym roku koncern dostosował dostawy do potrzeb sieci dealerskiej i maksymalnie ją zaopatrzył. W ten sposób Audi zdołało zrekompensować ograniczenia w swojej gamie modelowej (zwłaszcza jeśli chodzi o możliwości konfiguracji), które pojawiły się czasowo w związku z przejściem na cykl WLTP i z wymianą modelową. Sprzedaż modeli ze stanów magazynowych przyczyniła się do wyjątkowo wysokich wartości dostaw w lipcu 2018 r. W tym roku natomiast, Niemcy raportowały drugi (po wynikach z roku 2018) najlepszy co do wielkości sprzedaży lipiec w historii Audi (26 962 samochody), choć dostawy rok do roku spadły o 17 procent. Biorąc pod uwagę dobre wyniki z poprzedniego roku, popyt na Audi Q3 (+36,4 proc.) i Audi TT (+93,4 proc.) i tak wzrósł. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku Audi dostarczyło na do rąk klientów w Niemczech 179 393 samochody (-5,4 proc.).

W Europie dostawy w lipcu liczone rok do roku spadły o 13,3 proc., do ok. 68 750 egzemplarzy. Skumulowane wyniki sprzedażowe od początku roku wyniosły 488 250 aut (-5,9 proc.), choć w niektórych krajach sprzedaż wzrosła. Było tak np. we Włoszech (+6,9 proc.) i w Holandii (+2,4 proc.).

W Polsce odnotowano podobną sytuację jak w większości państw europejskich. W lipcu zarejestrowano w naszym kraju 1143 egzemplarze nowych samochodów marki Audi, co w stosunku do lipca roku 2018 oznacza spadek o 16,2 proc.(2018: 1364 auta). Licząc od początku roku, nad Wisłą zarejestrowano 7630 sztuk nowych Audi, o 17,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (styczeń-lipiec 2018: 9262 sztuki).

W ślad za odnotowaniem bardzo dobrych wyników w czerwcu, również w lipcu Chiny zanotowały rekord sprzedażowy. Sprzedano to 56 365 samochodów, o 6 proc. więcej niż w lipcu roku 2018. Znaczącą część tej puli stanowiła sprzedaż flagowego modelu koncernu - Audi A8 L (wzrost o 21,2 proc.). Równie duży był w Państwie Środka popyt na najlepiej na tamtejszym rynku sprzedający się model - Audi A4 L. W tym wypadku sprzedaż wzrosła o 3,7 proc. W pierwszej połowie tego roku A4 L wyprzedziło wszystkie modele konkurencyjne i zostało najlepiej sprzedającym się tam sedanem segmentu premium.

Sprzedaż Audi w lipcu wzrosła również w Stanach Zjednoczonych. Do rąk klientów oddano tu 19 370 samochodów (wzrost o 0,8 proc.). Nadal duży pozostaje w USA popyt na modele klasy wyższej: A6, A7 i A8. Łącznie, dostawy liczone od początku roku wyniosły w tym kraju w sumie 120 810 egzemplarzy (-5,0 proc.). W miesiącach poprzednich, dostawy na tamtejszym rynku były ograniczone z powodu wymiany modelowej Audi Q3. Pierwsze egzemplarze nowego modelu dealerzy w USA otrzymali w lipcu. Cały region Ameryki Północnej zamknął lipiec wynikiem 22 850 sprzedanych samochodów marki Audi (-1,3 proc.), a skumulowane wyniki za siedem miesięcy roku 2019 to ok. 146 200 aut (-7,5 proc.).

0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ZEM Sp. z o.o.
Paks'D Sp. z o.o.
Härter Technika Wytłaczania Sp. z o.o. Sp.k.
MOCAP
IceTech Polska Sp. z o. o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.