Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
basf logo blue newZbliża się sezon wakacyjny, a wraz z nim nadchodzą słoneczne dni. Konsekwencją tego jest zwiększony ruch na autostradach, w miastach i miejscach odwiedzanych przez turystów.
To oraz rosnąca liczba osób dojeżdżających do pracy przyczynia się do nasilenia emisji tlenków azotu i dwutlenku węgla, co negatywnie wpływa na jakość powietrza i klimat.

Do 2025 roku po drogach na całym świecie będzie poruszać się 1,5 miliarda samochodów. „To rosnące zapotrzebowanie na mobilność jest dla nas źródłem nowych wyzwań. Jednocześnie daje możliwości tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które mają stawić im czoła,” powiedział dr Martin Brudermüller, Prezes Zarządu oraz Dyrektor ds. technologii w BASF.

BASF, wiodący światowy dostawca produktów chemicznych dla branży motoryzacyjnej, oferuje szeroką gamę rozwiązań do pojazdów, np. katalizatory samochodowe, systemy powłok, wysokowydajne tworzywa sztuczne oraz dodatki do paliw. Dzięki technologiom katalitycznym BASF od wynalezienia katalizatora w 1973 roku usunięto z powietrza ponad miliard ton zanieczyszczeń. Firma BASF zawsze była i będzie zaangażowana w poprawę jakości powietrza. Stała praca nad tworzeniem zaawansowanych technologii kontroli emisji spalin i rosnące zapotrzebowanie na samochody z napędem elektrycznym przyczynią się do ograniczenia emisji i poprawy jakości powietrza na skalę globalną. Elektromobilność, szczególnie w połączeniu z energią odnawialną, stanowi istotny wkład w tworzenie rozwiązań odpowiadających światowemu zapotrzebowaniu na mobilność. Skuteczne, efektywne kosztowo magazynowanie energii elektrycznej w akumulatorach będzie niezwykle istotne dla komercyjnego sukcesu samochodów elektrycznych. A w tym wszystkim chodzi właśnie o chemię.

Materiały do produkcji akumulatorów mogą wszystko zmienić
W większości dzisiejszych samochodów elektrycznych stosuje się akumulatory litowo-jonowe. Jednym z ich najistotniejszych elementów składowych jest aktywny materiał katodowy, który wpływa na wydajność, niezawodność, koszty, trwałość oraz rozmiar akumulatora. Jego właściwości decydują o prędkości, przyspieszeniu i mocy – we wszystkich typach pojazdów: samochodach kompaktowych, SUV-ach, ciężarówkach i autobusach. „Aktywne materiały katodowe firmy BASF sprawiają, że ogniwa akumulatorowe mają więcej mocy, są bardziej niezawodne i przystępne cenowo. To daje lepsze osiągi za niższą cenę. Jest to obszar, w którym chemia ma najwięcej do powiedzenia w zakresie innowacji i generowania wartości,” wyjaśnił Martin Brudermüller.

Badania nad aktywnymi materiałami katodowymi jutra
Naukowcy pracujący dla BASF robią wszystko, aby osiągnąć kolejny poziom sprawności aktywnych materiałów katodowych i dzięki temu wspierać trwającą właśnie ewolucję e-mobilności. Chodzi tu o zmianę składu chemicznego, budowy (formy i struktury) oraz procesu produkcji tych materiałów. Bazując na swoich kluczowych innowacjach, BASF chce oferować aktywne materiały katodowe o najwyższej gęstości energii na rynku. Wysiłki firmy sprawią, że do 2025 roku powstanie średniej wielkości samochód elektryczny o zasięgu, który zwiększy się z 300 do 600 km na jednym ładowaniu. Podwoi się długość życia akumulatora, o połowę zmniejszy się jego rozmiar i koszt, a czas ładowania skróci się do 15 minut. BASF spodziewa się, że rynek akumulatorów litowo-jonowych będzie się rozwijał.

Wśród materiałów do produkcji akumulatorów firma BASF oferuje również katody NCA (wykonane z mieszaniny niklu, kobaltu i tlenku aluminium) oraz NCM (z mieszaniny niklu, kobaltu i tlenku manganu). BASF posiada centra badawczo-rozwojowe na całym świecie w pobliżu swoich klientów: w Ludwigshafen (w Niemczech), w Beachwood (w stanie Ohio), w Szanghaju (w Chinach) oraz w Amagsaki i Onoda (w Japonii). Ta bliskość sprawia, że firma rozumie oczekiwania klientów oraz potrzeby rynku. BASF uzupełnia własne zasoby badawcze, współpracując z naukowcami i uczelniami na całym świecie oraz korzystając z pomocy start-upów.
W ramach naukowej sieci, zajmującej się elektrochemią i akumulatorami, firma BASF jest również zaangażowana w tworzenie nowych i doskonalenie istniejących materiałów. Współpracuje z Instytutem Technologii w Karlsruhe (KIT) oraz z ich wspólnie ufundowanym Laboratorium Akumulatorów i Elektrochemii (BELLA). Wraz z instytucjami akademickimi oraz partnerami prywatnymi bierze udział w licznych projektach badawczych, częściowo finansowanych ze środków publicznych niemieckiego Federalnego Ministerstwa Edukacji i Badań oraz niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Technologii.

Globalny zasięg dla lokalnych rynków
BASF jest ważnym graczem na rynku materiałów do produkcji akumulatorów. Prowadzi fabryki pilotażowe i produkcyjne we wszystkich najważniejszych regionach (Ludwigshafen, Niemcy; Elyria i Beachwood, Ohio, USA; Battle Creek, Michigan, USA; oraz Onoda i Kitakyushu, Japonia). Dostarcza materiały do platform wiodących producentów wyposażenia oryginalnego w branży motoryzacyjnej i rozwija gałąź działalności zajmującej się produkcją materiałów do akumulatorów. W 2017 roku zwiększyła swoje moce produkcyjne w Azji, wzmocniła pozycję w USA i ogłosiła zamiar zwiększenia mocy produkcyjnych w Europie.

W Ameryce Północnej BASF oraz TODA KOGYO utworzyły BASF Toda America LLC (BTA), która będzie produkować i wprowadzać na rynek wysokoenergetyczne materiały do katod NCM i NCA w Eluria (Ohio) oraz w Battle Creek w Michigan. Współpraca na tym kontynencie sprawia, że BASF staje się strategicznym dostawcą i umożliwia firmie produkowanie innowacyjnych materiałów katodowych, które odpowiadają na zapotrzebowanie kluczowych międzynarodowych klientów. W Japonii współpraca pomiędzy BASF a TODA KOGYO, BASF TODA Battery Materials LLC (BTBM), pozwoliła na zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładzie w Onoda w Japonii.

Minidokument „Optymizm w ruchu”
BASF uruchamia nową kampanię komunikacyjną poświęconą innowacjom w materiałach do produkcji akumulatorów, dzięki którym samochody elektryczne staną się bardziej ekonomiczne, praktyczne i powszechne. Aby wprowadzić tę optymistyczną wizję w życie, BASF stworzyła spektakularny w warstwie wizualnej minidokument zatytułowany „Optymizm w ruchu”, opisujący życie rodziny w Szanghaju i w Los Angeles, dwóch najbardziej zatłoczonych miastach świata.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Impel Group
ABC Colorex Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.