Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
daimler_logo
Mercedes-Benz ma za sobą kolejny miesiąc imponujących przyrostów sprzedaży - w lipcu dostarczył klientom na całym świecie rekordową liczbę 163 770 samochodów (+9,4%), z czego na rynek polski przypadło 914 sztuk (+35,0%).

Wynik ten zapewnia marce ze Stuttgartu tytuł lidera wśród producentów aut premium - zarówno wśród nabywców indywidualnych, jak i klientów instytucjonalnych. Od początku roku na całym świecie dostarczono już 1 170 398 nowych osobowych Mercedesów (+11,7%), w tym 6197 w Polsce (+28,9%). Oznacza to, że liczba rejestracji samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy w naszym kraju rośnie znacznie dynamiczniej niż cały rynek.
 
Jeśli uwzględnić sprzedaż osobowych wersji modeli użytkowych - Citan, Vito, Marco Polo i Sprinter, tegoroczna sprzedaż Mercedes-Benz w Polsce jest jeszcze wyższa i wynosi 6517 egzemplarzy (+35,6%). Na lipiec przypada 976 samochodów, aż o 44,2% więcej niż przed rokiem.
 
Modele Mercedes-Benz przodują w wiodących segmentach - na czele z Klasą C, która od stycznia do lipca znalazła w Polsce 976 nabywców. Bardzo dobre wyniki notują również m.in.: kompaktowe modele Klas A, B, CLA i GLA (łącznie 2155 sztuk), nowa Klasa E (665 egzemplarzy) oraz, niezmiennie, Klasa S, która tylko w lipcu trafiła w ręce 54 klientów (376 sztuk od początku roku).
 
Wysoki popyt notują również nowe SUV-y - GLC, GLE, GLE Coupe i GLS (1564 samochody włącznie z Klasą G), a także bezkonkurencyjna Klasa V (365 egzemplarzy).
 
W ujęciu globalnym Mercedes-Benz rozpoczął drugie półrocze z najlepszą lipcową sprzedażą w historii (163 770 samochodów, +9,4%). Liczba dostaw wzrosła we wszystkich trzech kluczowych regionach: w Europie, Azji i krajach NAFTA. Swój wkład w te wyniki ma nowa Klasa E z nadwoziem limuzyna oraz samochody marzeń, czyli szeroka gama kabrioletów, roadsterów i coupe spod znaku gwiazdy. Od początku roku klienci odebrali łącznie 1 170 389 nowych Mercedesów (+11,7%) - to historyczny rekord.
 
„Ten rok mija nam pod znakiem nowej Klasy E oraz naszych samochodów marzeń - i jak dotąd jest bardzo udany. Nowa limuzyna Klasy E cieszy się ogromną popularnością, a w samym lipcu dostarczyliśmy około 12 tysięcy egzemplarzy modeli z rodziny samochodów marzeń. Kolejne nowości wzmacniają pozycję marki Mercedes-Benz, a jednocześnie dalej odmładzają naszą gamę” - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów.
 
 
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach
W Europie, największym regionie pod względem sprzedaży nowych Mercedesów, liczba dostaw wzrosła w lipcu do 68 990 egzemplarzy (+6,2%). Od początku roku producent dostarczył tu już ponad pół miliona samochodów. Istotnie przyczyniły się do tego wyniki uzyskane na głównych rynkach - w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i Francji oraz w Hiszpanii. Na każdym z nich trójramienna gwiazda osiągnęła w ciągu minionych siedmiu miesięcy dwucyfrowe przyrosty sprzedaży.
 
Klienci na ojczystym rynku niemieckim mogą teraz zamówić nowego Mercedesa nie tylko u dealera, ale również w sklepie internetowym - w zaciszu swojego domu lub gdy są w ruchu.
 
W regionie Azji i Pacyfiku w ubiegłym miesiącu Mercedes-Benz zanotował rekordowy popyt: dostarczono tam wówczas 57 260 samochodów (+19,7%). W Japonii padł historyczny rekord sprzedaży (5045 sztuk, +15,8%), a producent ze Stuttgartu tradycyjnie okazał się tam najchętniej wybieraną marką aut premium. W Chinach, na największym pojedynczym rynku zbytu nowych Mercedesów, liczba dostaw w okresie od stycznia do lipca wzrosła o jedną trzecią, do ponad ćwierć miliona sztuk.
 
W lipcu rekordowe wyniki uzyskano również we wszystkich trzech krajach NAFTA: sprzedaż w USA, Kanadzie i Meksyku wzrosła o 5,4%, do 33 185 egzemplarzy. Klienci ze Stanów Zjednoczonych odebrali w tym czasie 28 523 samochody (+3,6%). Wzmożony popyt był nie tylko zasługą modeli z rodziny SUV-ów, ale i premiery nowej limuzyny Klasy E. Zarówno w USA, jak i w Kanadzie Mercedes-Benz zdobył w ubiegłym miesiącu tytuł lidera wśród producentów aut premium.
 
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne modele
Limuzyna i Kombi Klasy E znalazły się w lipcu w gronie najpopularniejszych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy. Klasa E z nadwoziem limuzyna jest już dostępna u dealerów na całym świecie, a kombi można zamawiać w Europie od czerwca. Wkrótce znaczący wzrost zainteresowania Klasą E powinien nastąpić również w Chinach - jesienią zadebiutuje tam odmiana modelu z przedłużanym rozstawem osi. Podobnie jak poprzedniczka, będzie ona produkowana lokalnie.
 
SUV-y Mercedesa pobiły w lipcu kolejny rekord popularności - na ich zakup zdecydowało się łącznie 56 297 klientów (+43,6%). Niezmiennie wysoki popyt notuje GLC, który podwoił swoją sprzedaż w porównaniu z wynikami z lipca ub.r.
Samochody marzeń - coupe, roadstery i kabriolety - znalazły w lipcu około 12.000 nabywców, o 19,6% więcej niż przed rokiem. Głównymi motorami tego wzrostu były: nowa Klasa C Coupé oraz Klasa S Cabriolet.
 
smart
W lipcu dostawy smartów wzrosły o 13,8% - klienci na całym świecie odebrali ponad 10 000 egzemplarzy modeli fortwo i forfour. Miejskie mikrosamochody okazały się szczególnie popularne w Chinach, gdzie ich sprzedaż była trzykrotnie wyższa niż przed rokiem. Dodatkowy impuls sprzedażowy zapewni nowy smart BRABUS, którego można zamawiać już w Europie. Dostępna z nadwoziami fortwo, fortwo cabrio oraz forfour sportowa wersja z silnikiem o mocy 80 kW (109 KM) wyróżnia się szerokim zakresem modyfikacji technicznych i optycznych.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Etyfol
Pol-Technology Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.