Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
nissan_logoNissan e‑NV200 będący połączeniem dwóch wielokrotnie nagradzanych modeli - Nissana LEAF i Nissana NV200 - wzmocni pozycję firmy jako globalnego lidera zeroemisyjnej mobilności.

Uruchomienie produkcji elektrycznego vana zaplanowano na rok obrachunkowy 2013.

Mimo że furgon e‑NV200 oficjalnie wciąż jest jeszcze samochodem koncepcyjnym, światowa premiera na Salonie Motoryzacyjnym w Hanowerze jest wyraźną zapowiedzią nie tylko wyrazistego stylu wersji produkcyjnej, ale przede wszystkim rozwiązań technicznych, które się w niej znajdą.

Zaawansowany, w pełni elektryczny zespół napędowy pojazdu jest oparty na akumulatorze litowo-jonowym o konstrukcji laminowanej oraz silniku elektrycznym z Nissana LEAF - najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w historii.

Podobieństwa do Nissana LEAF to nie tylko porównywalny zasięg i osiągi, ale także możliwość naładowania akumulatora do 80 procent pojemności w zaledwie 30 minut za pomocą szybkiej ładowarki, co oznacza minimalny czas przestoju, szczególnie liczący się w samochodzie wykorzystywanym do pracy. Samochód będzie także znacznie tańszy w eksploatacji dzięki niższym kosztom paliwa i ograniczeniu zakresu przeglądów okresowych.
e nv200
Akumulatory Nissana e-NV200 można będzie wykorzystać także jako źródło energii dla elektronarzędzi i sprzętu o mocy do 1500 W. Odpowiednio wyposażony e‑NV200 sprawdziłby się doskonale na przykład jako mobilna restauracja w trakcie festynów na świeżym powietrzu, mobilny warsztat itp.

Dzięki pomysłowemu ukryciu kompaktowych akumulatorów pod podłogą skrzyni ładunkowej, czyli w miejscu, które dodatkowo obniża środek ciężkości pojazdu, w e‑NV200 zmieści się tyle samo towaru, co w tradycyjnym NV200.

Mimo kompaktowych wymiarów pojazd ma największą w swojej klasie i bardzo praktyczną kubaturę przedziału towarowego (4,2 m3), w którym między wnękami kół zmieszczą się dwie standardowe europalety.

Wysokość przestrzeni ładunkowej wynosząca 2 metry pozwala przewieźć 20 typowych eurokartonów.

Niewielka szerokość pojazdu ułatwia natomiast poruszanie się po zatoczonych miejskich ulicach.

Cichy, zeroemisyjny i dynamiczny synchroniczny silnik elektryczny zasilany prądem zmiennym rozwija moc 80 kW i moment obrotowy 280 Nm. Energii dostarcza litowo-jonowy akumulator zbudowany z 48 kompaktowych modułów. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już od zerowej prędkości, co gwarantuje znakomite przyspieszenie i równie dobrą elastyczność.

„Pojazdy zeroemisyjne takie jak Nissan LEAF zaczynają odgrywać coraz ważniejszą rolę w ochronie środowiska w miastach i miasteczkach".

„Pojawienie się praktycznego i co ważniejsze rzeczywiście zeroemisyjnego pojazdu dostawczego nie tylko poprawi jakość życia w mieście, ale dzięki niższym kosztom eksploatacji odciąży finansowo eksploatujące go firmy" - powiedział Wiceprezes Nissana Hideto Murakami, szef Globalnego Działu Lekkich Pojazdów Dostawczych.

Kolejny zeroemisyjny Nissan - drugi z czterech obiecanych do 2014 roku - już dowiódł swojej wartości w testach prototypu prowadzonych w warunkach rzeczywistych. Niewielką liczbę NV200 przystosowanych do napędu akumulatorowego wypożyczono renomowanym firmom kurierskim, w tym Poczcie Japońskiej i FedEx. Te i inne firmy wprowadziły pojazdy elektryczne do swojego taboru eksploatowanego w całej Japonii i Europie, w tym w Jokohamie i Londynie.

Testowanie prototypu rozpoczęte w 2011 roku będzie kontynuowane przez cały 2013 rok. „Uwagi przekazywane nam przez kierowców i operatorów użytkujących pojazdy w codziennej pracy dostarczyły nam cennych informacji, które wykorzystujemy przygotowując wersję produkcyjną i starając się spełnić, a nawet przewyższyć wszystkie wymagania i potrzeby" - powiedział Hideto Murakami.

„Program testów realizowany wspólnie z FedEx pozwoli rozszerzyć dotychczasową wiedzę i sprawdzić e‑NV200 w jednym z najbardziej wymagających środowisk miejskich".

„e-NV200 w wersji produkcyjnej będzie oferował przestronność, wszechstronność i funkcjonalność kompaktowego vana z konwencjonalnym silnikiem, nie emitując spalin i poruszając się niemal bezgłośnie przy najniższych w swojej klasie kosztach eksploatacji" - dodał Murakami.

Zerowa emisja i niski poziom hałasu umożliwią realizację dostaw w ścisłym centrum miast, a nawet wewnątrz galerii handlowych, przez 24 godziny na dobę.

Mniej ruchomych części oznacza także znaczne zmniejszenie zakresu przeglądów okresowych.

Przód e-NV200 różni się od „zwykłego" NV200. Wyraźnie widać natomiast „rodzinne podobieństwo" do Nissana LEAF, między innymi ze względu na obecność klapki osłaniającej gniazdo ładowania. Emblematy z oznaczeniem wersji będą miały niebieskie akcenty, a diodowe światła do jazdy dzienne podkreślą „elektryczny" styl e-NV200.

Na oszczędną i nowoczesną estetykę kabiny złożą się typowe dla pojazdu elektrycznego wyświetlacze i tarcze wskaźników podświetlone na niebiesko. Zaawansowane systemy telematyczne pomogą w bardziej efektywnej eksploatacji samochody i przyczynią się do poprawy wydajności całego taboru takich pojazdów.

Oprócz furgonu e‑NV200 będzie dostępny jako osobowe kombi oraz rodzinna siedmiomiejscowa Evalia.

„e-NV200 to odważne i innowacyjne uzupełnienie naszej oferty samochodów dostawczych, która i tak należy do najbardziej urozmaiconych na rynku" - powiedział Hideto Murakami.

NV200
Wyróżniony nagrodami NV200 wciąż jest bezkonkurencyjnym modelem kompaktowego vana. Przez ostatnie dwa lata, od zdobycia tytułu Międzynarodowego Vana Roku, Nissan NV200 sprawdził się jako optymalny lekki van dla dużych i małych przedsiębiorców. Innowacyjna konstrukcja, doskonała jakość oraz liczne przemyślane rozwiązania sprawiają, że NV200 wymyka się definicjom wyznaczającym granice klasycznych segmentów.

Od premiery pod koniec 2009 roku klientom z ponad 40 krajów dostarczono ponad 120 000 egzemplarzy tego pojazdu. Od niedawna jest on dostępny w Indonezji i Malezji, a już wkrótce można go będzie kupić w Indiach i Ameryce Północnej.

Bogata gama wersji, w tym odmiana towarowo-osobowa i kombi, a także konwencjonalny furgon oraz szeroki wybór konfiguracji drzwi - przesuwanych bocznych z jednej lub z obydwu stron nadwozia oraz tylnych, dwuskrzydłowych lub pojedynczych otwieranych do góry - składają się na wszechstronność oferty.

Popularność modelu przyczyniła się do gwałtownego zwiększenia produkcji w fabryce w Barcelonie zaopatrującej europejski rynek. Ponad 21 000 egzemplarzy wyprodukowanych w 2011 roku to o 66 procent więcej niż rok wcześniej.

Wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku przełożył się na zwiększenie penetracji segmentu przez NV200 z 1,9 procent w 2010 do 2,7 procent w 2011 roku, zaś liczba sprzedanych egzemplarzy od początku roku obrachunkowego 2012 jest o ponad 17 procent wyższa w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011. Te doskonałe wyniki sprawiły, że wielkość sprzedaż NV200 w skali globalnej przekroczyła próg 100 000 egzemplarzy.

Wśród zmian wprowadzonych od premiery rynkowej na uwagę zasługuje mocniejszy silnik wysokoprężny. Do podstawowego turbodiesla 1.5 dCi 66 kW (90 KM) dołączyła mocniejsza i bardziej elastyczna jednostka ośmiozaworowa z common-rail, rozwijająca moc 81 kW (109 KM) i 240 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1750 obr./min.

Silnik jest wyposażony w nowy zawór zwrotny paliwa i układ sterowania wyregulowany pod kątem zmniejszenia zużycia oleju napędowego. Ciśnienie wtrysku zwiększono do 1650 bar, a udoskonalone świece ułatwiają rozruch zimnej jednostki. Silnik spełnia normę Euro V i napędza koła przednie przez sześciobiegową skrzynię manualną. Emisja CO2 wynosi zaledwie 139 g/km.

Silnik benzynowy 1.6 ma moc 79 kW (107 KM) i rozwija 153 Nm momentu obrotowego.

Ofertę wersji wzbogacono o dwie specjalistyczne zabudowy, które także są montowane w Barcelonie i objęte pełną gwarancją Nissana. Chłodnia oraz specjalnie zaprojektowana wersja z czterodrzwiową kabiną z miejscem dla pracowników i narzędzi powinny zwiększyć sprzedaż modelu o około 800 sztuk rocznie.

„NV200 wciąż wyznacza standardy na rynku kompaktowych pojazdów dostawczych. Połączenie funkcjonalności, niskich kosztów eksploatacji oraz zaawansowanych technologii sprawia, że chętnie wybierają go firmy z całej Europy, zaś wersje kombi i Evalia stają się niezwykle popularne wśród większych rodzin oraz jako mikrobusy do przewozu osób" - powiedział Hideto Murakami.

„Wprowadzenie dwóch nowych specjalistycznych zabudów objętych fabryczną gwarancją jeszcze bardziej podniesie atrakcyjność konwencjonalnego NV200, natomiast e‑NV200 zrewolucjonizuje rynek lekkich pojazdów dostawczych" - dodał prezes Murakami.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
BARIBAL Group
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.