Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
nissan_logo22 października Nissan Motor Co., Ltd. w swoich zakładach w Oppama uruchomił produkcję zupełnie nowego, w 100% elektrycznego zeroemisyjnego modelu LEAF.

Sprzedaż auta rozpocznie się w grudniu w Japonii i USA oraz na początku 2011 na wybranych rynkach w Europie. W listopadzie firma zacznie eksportować samochód do USA, a pierwszy transport do Europy wyruszy w grudniu.

„To ważny kamień milowy nie tylko dla Nissana i Sojuszu Renault-Nissan, ale także dla całej branży motoryzacyjnej" - powiedział Prezes i Dyrektor Naczelny Nissana Carlos Ghosn na uroczystości zorganizowanej z okazji wyprodukowania pierwszego egzemplarza Nissana LEAF. „Konsumenci precyzyjnie określają swoje potrzeby. Chcą być mobilni dzięki przystępnym cenowo rozwiązaniom zgodnym z ideą zrównoważonego rozwoju,... a Sojusz jest pionierem oferującym samochody spełniające oczekiwania konsumentów pod względem niezawodności, atrakcyjności i osiągów. Wysokiej jakości innowacyjny Nissan LEAF radykalnie zmieni oczekiwania konsumentów wobec producentów samochodów na całym świecie".

Nissan LEAF będzie produkowany w zakładach w Oppama, obok popularnych modeli z silnikami benzynowymi, takich jak Nissan Juke i Nissan Cube. Część linii produkcyjnej została zmodyfikowana w ten sposób, że na etapie, w którym zwykle samochód jest wyposażany w zbiornik paliwa instaluje się moduł akumulatorów, natomiast silniki elektryczne i inwertery montowane są na etapie, w którym pod maskę tradycyjnego samochodu trafia silnik spalinowy. Jakość i wydajność produkcji zagwarantowano wprowadzając standard Nissan Production Way (NPW) we wszystkich fazach montażu.

Moduły akumulatorów litowo-jonowych do Nissana LEAF są produkowane przez firmę Automotive Energy Supply Corporation (AESC) w Zama (Japan), będącą joint-venture powołanym przez Nissan Motor Co., Ltd. i NEC Corporation. Moduły akumulatorów złożone z 4 baterii ogniw są montowane w Zama, a następnie przewożone do zakładów Nissana w Oppama, gdzie w zespołach liczących po 48 ogniw są instalowane w miejscu przewidzianym w samochodzie elektrycznym na pakiet akumulatorów.

Hidetoshi Imazu, Wiceprezes Zarządu ds. Produkcji, powiedział: „Oppama będzie „macierzystym zakładem produkcyjnym" modelu Nissan LEAF. Know-how i wnioski wyciągnięte z funkcjonowania zakładu w Oppama będziemy wykorzystywali w celu zapewnienia najwyższej jakości we wszystkich pozostałych zakładach produkujących pojazdy elektryczne marki Nissan".

W przyszłości Nissan będzie produkował takie pojazdy między innymi w Smyrna (Tennessee, USA) i w Sunderland (Anglia).

Moce produkcyjne zakładów w Oppama wynoszą 50 000 pojazdów rocznie. Produkcja Nissana LEAF ruszy także w Smyrna pod koniec 2012 roku oraz w Sunderland na początku 2013 roku. Po uruchomieniu produkcji w pełnej skali Nissan będzie produkował 150 000 pojazdów rocznie w Smyrna i 50 000 w Sunderland.

 

Nissan LEAF jest pierwszym w 100% elektrycznym zeroemisyjnym pojazdem produkowanym przez Sojusz Renault-Nissan. Nissan, wspólnie ze swoim partnerem w Sojuszu - firmą Renault - chce zostać globalnym liderem w dziedzinie mobilności z zerową emisją. Do dziś Sojusz zawarł już 80 umów partnerskich dotyczących mobilności z zerową emisją z władzami państwowymi i samorządowymi oraz firmami na całym świecie.
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4

W piątek w zakładach należących do zakładu Fiata we Włoszech doszło do strajków zorganizowanych przez związek zawodowy FIOM, informują włoskie media.

W Melfi około tysiąca osób protestowało przeciwko zwolnieniu dyscyplinarnemu trzech związkowców.

W innych zakładach strajki związane były z niewypłaceniem w lipcu premii produkcyjnej. Według FIOM w zakładzie nadwozi i fabryce Fiat Powertrain w Mirafiori od swoich miejsc pracy odeszło 70 proc. pracowników. W ocenie natomiast Fiata w proteście wzięło udział ok. 18 proc. pracowników zakładu karoserii i 26 proc. w Powertrain.

Do protestów, według FIOM dołączyło 80 proc. pracowników fabryki Iveco w Brescii i 250 osób z pierwszej zmiany w zakładzie Iveco w Pregnana Milanese. W Bari w Magneti Marelli miało uczestniczyć 90 proc. załogi.

Fiom ocenia, że w zakładzie w Cassino w strajku wzięło udział 60 proc. zatrudnionych. Całość akcji protestacyjnej związek ocenia jako swój sukces. Inaczej na protesty patrzy związek CISL. Ocenia, że zakończyły się one fiaskiem, ponieważ według ich oceny np. w Melfi do protestów nie przyłączyło się 80 proc. zatrudnionych.

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.