Toyota C-HR to jeden z najważniejszych modeli koncernu w Europie. Od momentu debiutu pierwszej generacji sprzedano ponad 800 tys. egzemplarzy tego crossovera, a Toyota w tym czasie powiększyła swój udział w europejskim rynku z 4% do 7%. Nowoczesny, atrakcyjny design i sylwetka w stylu coupe, niskoemisyjne, oszczędne napędy, doskonałe właściwości jezdne i jakość wykonania na poziomie klasy premium sprawiły, że Toyota C-HR cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem.
Druga generacja auta łączy najwyższą jakość wykonania i wyjątkową stylistykę z zaawansowanymi technologiami oraz nową gamą napędów zelektryfikowanych o jeszcze większym zasięgu w trybie elektrycznym i niższych emisjach. W ofercie są warianty 1.8 Hybrid (140 KM) oraz 2.0 Hybrid (197 KM) w wersji z napędem na przód lub inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, a także napęd 2.0 Plug-in Hybrid o mocy 223 KM. Wszystkie odmiany będą produkowane w tureckiej fabryce koncernu.
Toyota zainwestowała 308 mln euro w modernizację zakładów TMMT w związku ze stałym rozszerzaniem gamy samochodów zelektryfikowanych. Łączna kwota inwestycje w tureckiej fabryce wyniosły już 2,5 miliarda euro i pomogły zdywersyfikować produkcję. W zakładach oprócz Corolli Sedan oraz nowej Toyoty C-HR PHEV montowane będą także po raz pierwszy w Europie baterie do hybryd plug-in. Łączna zdolność produkcyjna baterii wynosi 75 tys. zespołów akumulatorów rocznie.
- Cieszymy się z rozpoczęcia produkcji nowej Toyoty C-HR oraz rozszerzenia możliwości produkcyjnych TMMT o hybrydy plug-in oraz baterie. Wpisuje się to w realizację koncepcji wielotorowego podejścia do elektryfikacji Toyota oraz przybliża do całkowitej redukcji emisji CO2 w gamie aut oferowanych w Europie do 2035 roku - powiedział Yoshihiro Nakata, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe.
Toyota zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2040 roku, a w swoich fabrykach planuje zrealizować ten cel już w 2030 roku. W zakładach TMMT już wprowadzono szereg rozwiązań, które ograniczają zużycie energii oraz pozwalają na korzystanie prądu z odnawialnych źródeł. W fabryce stosowane są już nowe techniki lakiernicze, które redukują emisję CO2, a także bezemisyjne systemy wentylacyjne, a do zasilania służy energia słoneczna.
- To kamień milowy, który zwiększa konkurencyjność naszej fabryki, która już teraz ma duże uznanie wśród zakładów koncernu ze względu na duże możliwości produkcyjne oraz zdolność do utrzymywania wysokiej jakości. Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do realizacji strategii elektryfikacji Toyoty oraz osiągnięcia celów klimatycznych - powiedział Erdoğan Şahin, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Manufacturing Turkey.