Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Volkswagen Bulli, jak żaden inny samochód na świecie, jest symbolem stylu życia i wolności. Zadebiutował w 1950 roku, a w raz z nim zachwycająco prosty design.

 



Wewnętrzny kod Volkswagena to T1, Transporter 1. Niemcy nazwali go „bulli”, Amerykanie „microbus”, a w Polsce mówiono na niego „ogórek”. Jeździł po wszystkich kontynentach. Do dzisiaj, ten pierwszy z vanów, ma rzeszę fanów na całym świecie. Teraz Volkswagen na nowo zinterpretował kompaktową formę tej legendy motoryzacji i wyznaczył jej drogę w przyszłość. Stworzył koncepcyjną wersję nowej generacji „ogórka” - przestronnego jak w 1950 roku, genialnego jak zawsze, ekologicznego jak nigdy.

Tym koncepcyjnym autem Volkswagen zwieńczył to, co rozpoczął w 2001 roku – wizja nowego „ogórka” zaowocowała przed dziesięciu laty niezapomnianym autem studyjnym o nazwie Microbus. Teraz koncepcja została doprecyzowana, a niezbędne, ekologiczne technologie są w zasięgu ręki. Bardziej kompaktowy i dostępny, niż przed dziesięciu laty, nowy „ogórek” prezentowany jest teraz w Genewie. Napędzany silnikiem elektrycznym, z sześcioma miejscami siedzącymi i systemami audio sterowanymi za pomocą iPada.

Studyjny model ma potencjał, aby obok Caddy, Tourana, Sharana i swojego dużego krewniaka – Multivana – wprowadzić nową, piątą serię vanów. Zero emisji – do 300 kilometrów na jednym ładowaniu baterii: Dzięki najnowocześniejszym technologiom napędu  studyjny Bulli jest tak zwanym Zero-Emission-Vehicle. Silnik elektryczny vana rozwija moc 85 kW i moment obrotowy 270 Nm. Jak zwykle przy tej formie napędu, maksymalna siła jest dostępna natychmiast po uruchomieniu silnika.

Bezgłośny silnik jest zasilany baterią litowo-jonową o maksymalnej pojemności 40 kWh. Takie połączenie pozwala na przejechanie nawet 300 kilometrów. Bardzo dużo, jak na samochód elektryczny. Jeżeli „ogórek” będzie ładowany ze specjalnego, przeznaczonego do samochodów elektrycznych „dystrybutora prądu”, na naładowanie potrzebna będzie niecała godzina.

Nowy Bulli przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy, a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 140 km/h. Zasięg i osiągi sprawiają, że ten kompaktowy van jest przeznaczony nie tylko do pokonywania krótkich tras.  Doskonale nadaje się dla większości osób dojeżdżających do pracy lub używających samochodu w wolnym czasie, na przykład by dojechać na trening lub do lasu i nie powoduje przy tym emisji szkodliwych substancji.

 

Naturalnie częścią koncepcji tego modelu są również – jako alternatywa - ekstremalnie efektywne silniki benzynowe i wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem. Silniki te o pojemności 1.0 lub 1.4 litra są oszczędne, a mimo to wystarczająco mocne. To rozwiązanie jest stworzone dla wszystkich, którzy chcieliby pokonywać duże odległości przy niewielkim zużyciu paliwa.

Bulli – pomysł narodził się przed 64 laty:  Bez holenderskiego importera Volkswagenów – Bena Pona, prawdopodobnie nigdy nie pojawiłby się T1, a tym samym nowy studyjny „ogórek”. To właśnie Ben Pon 23 kwietnia 1947 roku w swoim notatniku narysował kompaktowego busa , a właściwie mocno skróconą, prostą sylwetkę liniowego autobusu, z zaznaczonym z tyłu „M” stanowiącym „silnik”. Narodził się pierwszy van na świecie. Wielkie idee do narodzin potrzebują najczęściej tylko kilku kresek, lecz ich realizacja wymaga dużo więcej pracy. Styliści Volkswagena ze szkicu stworzyli busa, który z charakterystycznym „V” z przodu stał się ikoną motoryzacji.

Współczesny, koncepcyjny Bulli dążeniem do maksymalnego wykorzystania przestrzeni, charakterystycznym „V” wraz ze znaczkiem VW z przodu oraz czystymi proporcjami nawiązuje do pierwszego modelu. Stylistyka studyjnego auta koresponduje przy tym z zasadami nowego DNA designu Volkswagena, które zostało stworzone przez zespół szefa designu Volkswagena Waltera de Silvę i szefa designu marki Klausa Bischoffa, w oparciu o stylistykę bestsellerowego garbusa, Golfa I i właśnie T1.

 

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
ANT Solutions Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
ProfilGate