Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Sprzedaż produktów (części i elementów dostarczanych producentom samochodowym) wyniosła w pierwszej połowie 2013 r. 7.137,7 milionów EUR, co stanowi wzrost o 5,7% (3,2% przy identycznych zasadach oceny). Oznacza to, że Faurecia osiągnęła lepsze wyniki na rynku motoryzacyjnym we wszystkich regionach.
YW pierwszej połowie roku 2013 produkcja światowa w sektorze motoryzacyjnym wzrosła nieznacznie, o 1,4% w porównaniu do tego samego okresu roku 2012, z umiarkowanym wzrostem w Ameryce Północnej i Azji, ale z dalszym spadkiem w Europie, gdzie spadek w sektorze produkcji motoryzacyjnej szacowany jest na poziomie 3,7%, w porównaniu z pierwszą połową roku 2012.
W tym kontekście ogólne sprzedaże Faurecii osiągnęły wysokość 9.265 milionów EUR w pierwszej połowie roku 2013, co stanowi wzrost o 5,7% (3,9% przy identycznych zasadach oceny ang. like-for-like) w porównaniu do pierwszej połowy roku 2012.
Sprzedaż produktów (części i elementów dostarczanych producentom samochodowym) wyniosła w pierwszej połowie 2013 r. 7.137,7 milionów EUR, co stanowi wzrost o 5,7% (3,2% przy identycznych zasadach oceny). Oznacza to, że Faurecia osiągnęła lepsze wyniki na rynku motoryzacyjnym we wszystkich regionach,
 
WYSOKA DYNAMIKA W ZAKRESIE SPRZEDAŻY POZAEUROPEJSKICH
Poza Europą, sprzedaż produktów wzrosła o 18,0% i znacząco wyprzedziła produkcję motoryzacyjną we wszystkich regionach. Sprzedaże poza Europą stanowiły 46% sprzedaży produktów Grupy w pierwszej połowie roku 2013, w porównaniu do 41% w pierwszej połowie roku 2012. W wyniku tego, w pierwszej połowie roku Grupa kontynuowała przywracanie równowagi pod względem podziału geograficznego swoich sprzedaży, w którym Ameryka Północna  stanowiła 28% sprzedaży produktów, Azja stanowiła 11%, a Ameryka Południowa – 5%.
W Europie, sprzedaż produktów spadła o 2,8% do 3.884,2 miliona EUR, co stanowi niższy procent niż spadek w sektorze produkcji motoryzacyjnej w pierwszej połowie roku, szacowany na 3,7%.

W Ameryce Północnej, wartość sprzedaży produktów wyniosła 1,995,5 miliona EUR, co stanowi wzrost o 17,8%, podczas gdy produkcja w sektorze motoryzacyjnym wzrosła w tym okresie o 3,5%,. Wzrost ten jest skutkiem znaczącej poprawy w grupie biznesowej Systemy Wnętrz Samochodowych i Fotele Samochodowe. Z powodu silnego wzrostu na tym rynku, Faurecia stała się piątym pod względem wielkości największym dostawcą samochodowym w Ameryce Północnej w roku 2012.

W Azji, sprzedaż produktów odnotowała silny wzrost o 22,8% do kwoty 799,2 milionów EUR oraz 27,4% wzrost w Chinach. W okresie tym produkcja w sektorze motoryzacyjnym wzrosła o 2,6% w Azji oraz 12,7% w Chinach.  W Chinach Faurecia kontynuuje swoją ekspansję, zakłada nową spółkę typu joint venture z Chang’an w zakresie Systemów Wnętrz, odnotowuje wzrost w grupie biznesowej Fotele Samochodowe, otwiera nowy ośrodek badawczo-rozwojowy w Szanghaju oraz zawiązuje nową spółkę z FAW Foundry, aby opracować stop magnezu do produkcji ram foteli samochodowych. Do roku 2016 Faurecia zamierza podwoić swoje sprzedaże ogółem do wysokości 3,3 miliarda EUR.

W Ameryce Południowej sprzedaż produktów wzrosła o 17,0% i osiągnęła wysokość 370,7 milionów EUR, podczas gdy produkcja w sektorze motoryzacyjnym wzrosła o 14,9%.

WZROST SPRZEDAŻY WE WSZYSTKICH GRUPACH BIZNESOWYCH

Najsilniejszy wzrost w pierwszej połowie roku odnotowano w grupie biznesowej Systemy Wnętrz Samochodowych, co stanowiło odzwierciedlenie działalności z Fordem po przejęciu zakładu w Saline (Michigan, USA) oraz w grupie biznesowej Zewnętrzne Moduły Samochodowe, która skorzystała na przejęciu Sora Composites i Plastal w Hambach, Francja, które dostarczają Daimlerowi elementy karoserii do Smarta.  
Fotele Samochodowe
Sprzedaż produktów wyniosła 2.591.6  miliona EUR, co stanowi wzrost o 1,3%. Wzmożona działalność w Azji oraz Ameryce Północnej zrównoważyła spadek w Europie.
Systemy Wnętrz Samochodowych
Sprzedaż produktów osiągnęła poziom 1.985,1 miliona EUR (203,4 miliona EUR z nowo nabytych spółek – głównie Saline), co stanowi wzrost o 14,5% będący wynikiem gwałtownego wzrostu sprzedaży w Ameryce Północnej i Azji oraz prawie stabilnej działalności w Europie.

Technologie Kontroli Emisji Spalin
Sprzedaż produktów osiągnęła poziom 1.700,6 miliona EUR, co stanowi wzrost o 2,5%, z czego 66% wygenerowano poza Europą. Na wynik ten znacząco wpłynął silny wzrost sprzedaży w Chinach oraz w Ameryce Południowej.
Zewnętrzne Moduły Samochodowe
Wartość sprzedaży produktu osiągnęła poziom 860,3 miliona EUR, co stanowi wzrost o 7,4%. W Europie, która stanowi 92% sprzedaży produktów z tej branży, wartość tej sprzedaży przewyższyła wartość produkcji, która spadła o 3,7%.
 
WYNIKI
Przychód operacyjny za I połowę 2013 roku wyniósł 256,2 milionów EUR, stanowiąc 2,8% sprzedaży ogółem, w porównaniu do 340,0 milionów EUR (3,5%) w pierwszej połowie roku 2012.

Spadek ten spowodowany jest głównie mniejszym udziałem Europy, na co wpłynęło trwające nadal obniżenie Europejskiej produkcji w sektorze motoryzacyjnym. Aktualnie realizowany program mający na celu obniżenie kosztów stałych pomoże obniżyć koszty o 50 milionów EUR w ciągu roku i o 100 milionów EUR w roku 2014. W Ameryce Północnej, przychód operacyjny uległ znacznemu zwiększeniu, w porównaniu do drugiej połowy roku 2012 (wzrost o 33 miliony EUR).

Skonsolidowany przychód netto (udział Grupy) wyniósł 35,3 miliona EUR, w porównaniu do 120,8 miliona EUR w pierwszej połowie roku 2012. Koszty finansowe netto wyniosły 97,1 miliona EUR, podczas gdy koszty restrukturyzacji wyniosły 39,2 miliona EUR.
 
STRUKTURA FINANSOWA I ZADŁUŻENIE
Wydatki kapitałowe zostały zahamowane i osiągnęły wysokość 243 milionów EUR, w porównaniu do 266 milionów EUR w pierwszej połowie roku 2012.
Przepływ gotówki netto mieści się w progu rentowności (1 milion EUR), co zaznacza się głównie znaczącą poprawą w zakresie wymogów kapitału obrotowego z dodatnim wpływem w wysokości 86 milionów EUR.
Pod koniec czerwca 2013, zadłużenie netto Grupy spadło o 100 milionów EUR do wysokości 1,708 milionów EUR, w porównaniu do 1,807 milionów EUR pod koniec grudnia 2012.


PERSPEKTYWY NA ROK 2013
W świetle wyników Grupy w pierwszej połowie roku 2013 oraz w perspektywie spadku europejskiej produkcji o 1% w drugiej połowie roku (w porównaniu do pierwszej połowy 2012) Faurecia potwierdza swoje cele na rok 2013:
 
• wzrost w wartości sprzedaży do wysokości od 17,8 do 18,00 milionów EUR;
• poprawa przychodu operacyjnego, szczególnie w związku z przyspieszonym ożywieniem w Ameryce Północnej, obniżeniem kosztów stałych o 50 milionów EUR w Europie oraz utrzymaną wysoką zyskownością w Azji;
• na rok, dodatnie przepływy gotówki netto przed restrukturyzacją (szacowane na 120 milionów EUR)
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
BARIBAL Group
ANT Solutions Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Craemer GmbH
Deltax Programming Sp. z o.o.