Ford, wykorzystując duży popyt na nowe samochody elektryczne, ogłosił dziś serię inicjatyw dotyczących pozyskiwania surowców i podniesienia mocy produkcyjnych w fabrykach akumulatorów, co pozwoli wyznaczyć prostą drogę do osiągnięcia docelowej rocznej produkcji 600 000 pojazdów elektrycznych do końca 2023 roku i ponad 2 milionów takich samochodów rocznie do końca 2026 roku.
Japoński gigant elektroniczny wybrał w końcu Kansas City w USA jako miejsce budowy największej na świecie fabryki baterii dla Tesli. Zainwestuje w nią około 4 mld dolarów.
Nowy model bezemisyjnego auta dostawczego otrzyma elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty. Dzięki technologii wodorowej samochód będzie dobrze przystosowany do intensywnej pracy w branży transportowej i ułatwi prywatnym firmom realizację celów osiągnięcia neutralności klimatycznej.
Toyota zarejestrowała najwięcej patentów związanych z bateriami ze stałym elektrolitem. Tak wynika z analizy opracowanej dla japońskiej gazety ekonomicznej Nikkei. Toyota zgłosiła 1 331 patentów, trzy razy więcej niż zajmujący drugie miejsce Panasonic (445 patentów).
Toyota razem z Isuzu, DENSO, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) rozpoczęły prace rozwojowe nad silnikami wodorowymi do dużych ciężarówek.
Fabryka Forda Silverton Assembly Plant w Pretorii, produkująca kultowego Rangera na potrzeby eksportu do ponad 100 rynków na całym świecie, pozyskuje obecnie 35% niezbędnej do działania energii z OZE.
Audi wyznacza kierunek związany z produkcją modeli bazujących na platformie technologicznej dla samochodów w pełni elektrycznych PPE (Premium Platform Electric) w Chinach. W tym celu zawiązało na tamtejszym rynku spółkę Audi FAW NEV Company.
23 czerwca br. chińska firma CATL poinfomowała, że wprowadza na rynek akumulatory do aut elektrycznych - Qilin, trzecią generację technologii CTP (cell-to-pack).
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności