Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Na drodze ku całkowicie zelektryfikowanej motoryzacji, Mercedes-Benz przejmuje udziały w firmie Automotive Cells Company (ACC), będącej europejskim producentem ogniw akumulatorowych, zamierzając usprawnić projektowanie i wytwarzanie wysokowydajnych ogniw i modułów akumulatorowych następnej generacji.

Od przyszłego tygodnia, z powodu niedoboru półprzewodników, Opel zawiesi produkcję w fabryce w Eisenach.

W 2021 roku fabryka w Wolfsburgu, największy zakład Grupy VW w Niemczech, borykała się licznymi ograniczeniami w produkcji samochodów, wynikającymi z kryzysu czipów. Teraz wiadomo jakie poniosła straty.


W minionym roku z linii montażowych w tym zakładzie zjechało prawie 400 tys. aut. Jak poninfWolfsburg ucierpiał z powodu kryzysu chipów bardziej niż jakakolwiek inna lokalizacja. „Pierwszeństwo otrzymali MEB w Zwickau, ale także w pewnym stopniu nasi wielcy zwycięzcy w Porsche i Audi”, powiedział Cavallo. Jest „bardzo wdzięczna” grupie zadaniowej firmy zajmującej się półprzewodnikami za ich wysiłki. „Ale gdyby firma miała wystarczającą ilość dostępnych półprzewodników i nie musiałaby ich dystrybuować poprzez zarządzanie niedoborami, moglibyśmy w zeszłym roku zbudować w Wolfsburgu więcej pojazdów o 330 000. 330 000! — zauważył Cavallo.Przewodnicząca rady zakładowej VW, Daniela Cavallo, skonfrontowała zarząd grupy z ogromnymi zarzutami i surowymi żądaniami. Na dzisiejszym spotkaniu roboczym Cavallo przemówił do pracowników poprzez transmisję na żywo z wieżowca w Wolfsburgu. Raport firmy został przesłany przez dyrektora generalnego VW Herberta Diessa za pośrednictwem tak zwanej 360-stopniowej sieci Volkswagena.

Odnosząc się do głównej fabryki VW w Wolfsburgu, Cavallo powiedział: „W programie na ten rok jest 570 000 pojazdów. Wszyscy wiemy, co to oznacza: nie jest to ani to, co ustaliliśmy, ani to, co ta praca może zrobić, co wy, drodzy koledzy, możecie zrobić. Choć jest to gorzkie: w międzyczasie zajmujemy się zatrudnieniem naszych podstawowych pracowników, Twoim zatrudnieniem”.

Cavallo wyjaśnił odwołanie nocnych zmian: „Firma odwołała wcześniejsze spotkania z powodu poprzedniego stylu jazdy. Nocne zmiany mają zostać wyeliminowane na liniach montażowych od 1 do 3, ponieważ kubatura znajduje się pod ziemią – i tak pozostanie jeszcze przez długi czas”.

Wolfsburg ucierpiał z powodu kryzysu chipów bardziej niż jakakolwiek inna lokalizacja. „Pierwszeństwo otrzymali MEB w Zwickau, ale także w pewnym stopniu nasi wielcy zwycięzcy w Porsche i Audi”, powiedział Cavallo. Jest „bardzo wdzięczna” grupie zadaniowej firmy zajmującej się półprzewodnikami za ich wysiłki. „Ale gdyby firma miała wystarczającą ilość dostępnych półprzewodników i nie musiałaby ich dystrybuować poprzez zarządzanie niedoborami, moglibyśmy w zeszłym roku zbudować w Wolfsburgu więcej pojazdów o 330 000. 330 000! — zauważył Cavallo.


Jak informują niemieckie media, w najbliższych dwóch tygodniach pogłębią się problemy głównej fabryki Volkswagena w Wolfsburgu i jej pracowników.

28 września br. organy sieci współpracy w zakresie ochrony konsumenta (CPC), koordynowane przez Komisję Europejską, wydały oświadczenie skierowane do władz Volkswagen AG.

W fabrykach motoryzacyjnych praca wre, tylko wyprodukowane auta nie mogą trafić do sprzedaży. Taka sytuacja potrwa jeszcze przyznajmniej długie miesiące.

Dziś ma zakończyć się dwudniowy przestój w fabryce DACIA w Mioveni w Rumunii.

Jak informują nas zlokalizowani w Polsce dostawcy Forda, fabryka tego amerykańskiego koncernu w Kolonii w Niemczech przedluża przestój do końca października.

Daimler, właściciel marki Mercedes-Benz, wchodzi w sojusz z Francuzami. Ma powstać wielki europejski producent baterii do aut elektrycznych.

Daimler poinformował, że chce przejąć 1/3 udziałów spółki Automotive Cells Company (ACC), czyli producenta baterii do aut elektrycznych.

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Nifco Poland Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
FABER CNC
Bodycote Polska Sp. z o.o.
LIBELI Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.