Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Hyundai Motor, największy południowokoreański producent samochodów, wraz z powiązanym z nim koncernem Kia planuje do 2010 roku podwoić do 9 proc. swój udział w światowym rynku.

Ceny aluminium na londyńskiej giełdzie chyba na dłuższy czas umiejscowiły się poniżej 2800 USD za tonę. Jest to poziom najniższy od połowy lutego. Podobnie kształtuje się sytuacja na rynku innych metali przemysłowych.

Hunan Changfeng Motor zrezygnował z odkupienia od General Motors jego marki Hummer. Chińczycy uznali, że auto byłoby za drogie dla ich armii, a sprzedaż auta cywilom byłaby bardzo trudna. 

Chrysler, trzeci największy amerykański producent samochodów, zainwestuje 1,8 mld dol. w tworzenie nowych, mniej paliwożernych samochodów oraz rozwój swojej fabryki w Detroit.

Toyota Motors w minionym kwartale odnotowała największy od pięciu lat spadek zysku. Przyczyniło się do tego przede wszystkim zupełne załamanie sprzedaży SUV-ów i ciężarówek w Stanach Zjednoczonych. 

Zysk netto spółki spadł o 28 proc., do 353,7 mld jenów (3,2 mld USD), z 491,5 mld jenów w takim samym okresie przed rokiem. Przychody Toyoty zmniejszyły się o 4,7 proc., do 6,22 bln jenów.

Zysk operacyjny największego japońskiego producenta samochodów w Ameryce Północnej spadł w minionym kwartale aż o 57 proc., gdyż rekordowo droga benzyna zmniejszyła popyt na duże auta osobowe, a zapaść na rynku budowlanym ograniczyła zapotrzebowanie na ciężarówki. W tej sytuacji prezes Katsuaki Watanabe postanowił na trzy miesiące od sierpnia zawiesić produkcję w USDA pikapów tundra i SUV-ów sequoia. 

Z tych samych przyczyn Toyota, tak jak inni producenci samochodów, coraz więcej tracą na kredytowaniu zakupów i muszą zwiększać rezerwy na pokrycie nieściągalnych pożyczek i spadek wartości rezydualnej pojazdów leasingowanych, bo wraz ze spadkiem sprzedaży nowych aut, spadają też ceny używanych. Wartość rezydualna to cena samochodu zwracanego przez klienta po zakończeniu leasingu. GM stracił na tym 2 mld USD, a Ford 2,1 mld USD. 

Toyota obniżyła prognozę sprzedaży na obecny rok do 8,74 mln pojazdów z 9,06 mln, czyli o 3,5 proc. Dla USA prognozę obniżono o 5,1 proc., do 2,63 mln sztuk.

Więcej w dzisiejszym "Parkiecie" 

Rada dyrektorów General Motors potwierdziła zaufanie do prezesa Ricka Wagonera i uważa, ze nikt inny nie potrafiłby lepiej od niego zarządzać koncernem w obecnej sytuacji.

Toyota, od niedawna największy producent samochodów na świecie, teraz staje w szranki z niemieckim Volkswagenem w kategorii największego pracodawcy w branży.

General Motors i Ford rozważają współpracę przy projektowaniu nowych silników i układów przenoszenia napędu - twierdzi "The Detroit News".

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bimax Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
BARIBAL Group
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.