Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners

Chrysler LLC nerwowo poszukuje sposobów redukcji kosztów oraz możliwości nawiązania współpracy z zagranicznymi producentami aut, aby podreperować stan swoich finansów w okresie ostrego spadku sprzedaży i w obliczu pogarszających się prognoz dla firmy.

Indyjski koncern Mahindra może odkupić firmę produkującą słynne samochody terenowe Hummer od mającego kolosalne straty General Motors.

Strata amerykańskiego potentata motoryzacyjnego wyniosła 15,5 mld dol., ale odpisy pochłonęły 9,1 mld dol. Był to jeden z najgorszych kwartałów koncernu, który od początku roku zwiększył straty do 18,7 mld.

W tym kurczącym się torcie azjatyccy producenci aut mieli rekordowy udział. Wyniósł on 49 proc. To głównie zasługa japońskiego Nissana.

Wyniki koncernu ucierpiały przez odpisy na restrukturyzację. Agencja S&P, spodziewając się strat całej motoryzacyjnej wielkiej trójki z Detroit, obniżyła ich ocenę.

W pierwszym kwartale GM miał 3,25 mld USD straty, a w minionym wzrosła ona do 15,5 mld. Główna przyczyna to spadek sprzedaży samochodów w Stanach Zjednoczonych, zwłaszcza ciężarówek i SUV-ów, a właśnie one generują 60 proc. przychodów GM.

General Motors, producent Hummera, może rozpocząć sprzedaż miniauta o 1,2 m krótszego od tego paliwożernego pojazdu, a także o 30 cm mniejszego od namniejszego samochodu obecnie sprzedawanego w USA.

Chrysler zapowiedział zamknięcie fabryki minivanów w Saint Louis w stanie Missouri, co oznacza zwolnienie 2,4 tys. osób.

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Kempny Komponenty
METCHEM Sp. z o.o.