Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
opel logo„Opel radzi sobie coraz lepiej” - powiedział trener Borussii Dortmund, Jürgen Klopp, po pierwszej przejażdżce Mokką.

Oczywiście opinia ta dotyczy nie tylko firmy, ale także samej Mokki. W ciągu dwóch lat obecności modelu na rynku klienci zamówili 300 000 egzemplarzy tego subkompaktowego SUV‑a. Od niedawna sprzedaż Mokki jeszcze bardziej wzrosła. 100 000 nowych zamówień to wynik z ostatnich 7 miesięcy. W sierpniu bestsellerowy Opel zdołał nawet wyprzedzić wszystkie inne modele w swoim segmencie w Europie. Mokka zajmuje trzecie miejsce pod względem liczby sprzedawanych egzemplarzy wśród modeli Opla - za Corsą i Astrą, ale przed Insignią i Zafirą.

Obecnie segment subkompaktowych pojazdów sportowo-użytkowych odnotowuje najszybszy wzrost w branży motoryzacyjnej. W porównaniu z ubiegłym rokiem liczba rejestracji w Europie niemal się podwoiła. Mokka stała się międzynarodowym bestsellerem. Dwukrotna zwyciężczyni w plebiscycie na samochód roku z napędem na wszystkie koła prowadzi w swoim segmencie w Niemczech z wynikiem blisko 24 procent, w Austrii - około 22 procent i w Finlandii - 27 procent. W całej Europie - w okresie od stycznia do sierpnia 2014 r. - Mokka osiągnęła 15-procentowy udział w segmencie, zajmując tym samym trzecie miejsce.

Na polskim rynku Mokka radzi sobie równie dobrze. Wrzesień był najlepszym miesiącem w historii modelu -  sprzedaż wyniosła 248 egzemplarzy. Od stycznia do września do klientów trafiło 1 570 sztuk Mokki, co oznacza wzrost o prawie 115% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W minionym miesiącu model zajął pierwsze miejsce w segmencie subkompaktowych pojazdów sportowo-użytkowych1.

„Mokka idealnie odzwierciedla naszą definicję modelu wzbudzającego emocje, wyposażonego w ultranowoczesne rozwiązania techniczne i oferowanego w przystępnej cenie” - powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel. „Cieszymy się, że mamy swój bestseller wśród miejskich terenówek. To gwarancja sukcesu i ważny element naszej ofensywy modelowej. Wkrótce samochód będzie dostępny z bardzo cichym dieslem 1.6 CDTI. Dzięki nowemu silnikowi atrakcyjność Mokki z pewnością jeszcze wzrośnie”.

Wyrafinowanie w pełnym tego słowa znaczeniu: nowy silnik 1.6 CDTI
Mokka imponuje nie tylko stylowym wyglądem, nowoczesnym napędem na wszystkie koła i przestronnym wnętrzem. Na początku 2015 r. model zostanie wyposażony w nowy turbodoładowany silnik wysokoprężny 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM. Ten niezwykle kompaktowy 4‑cylindrowy silnik, już określany jako supercichy diesel (whisper diesel), zastąpi stosowany obecnie w modelu Mokka silnik wysokoprężny 1.7. Jego moc będzie wyższa o 6 KM, a moment obrotowy o 20 Nm – a to wszystko przy mniejszej pojemności skokowej i znacznie zredukowanym zużyciu paliwa. Dynamiczna jednostka 1.6 CDTI należy do nowej rodziny silników Diesla firmy Opel, zbudowanych w całości z aluminium. 320 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy oraz prędkość maksymalna 191 km/h – to wartości gwarantujące przyjemność z jazdy. Supercichy diesel jest także niezwykle oszczędny i bardziej przyjazny dla środowiska: dzięki standardowemu systemowi Start/Stop Mokka 1.6 CDTI zużywa tylko 4,1 litra paliwa na 100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 na poziomie zaledwie 109 g/km. Zużycie paliwa i emisja CO2 są więc niższe odpowiednio o prawie 0,5 l/100 km i 11 g/km w porównaniu z wycofywanym silnikiem 1.7. Nowy silnik Diesla spełnia rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6.

1 Segmentacja wg IBRM Samar
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
FABER CNC
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Sigfox Poland Sp. z o.o.