Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
uk flagBrexit uderza w brytyjską branżę motoryzacyjną - informuje Rzeczpospolita. I to już teraz, zanim stanie się jasne, jak przebiegać będzie rozwód Zjednoczonego Królestwa z Unią. Wiadomo za to, że wyjście bez porozumienia dramatycznie pogorszy sytuację firm.

Około cztery miesiące przed planowanym wycofaniem się Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wciąż nie jest jasne, czy dojdzie do porozumienia – czy też do tak zwanego twardego Brexitu bez porozumienia. Ale pewne jest, że brytyjski przemysł samochodowy jest jednym z przegranych w tej całej historii.

Żeby nie pobierać podatków za samochody wyprodukowane w Anglii Unia Europejska i Wielka Brytania musiałyby podpisać umowę o wolnym handlu. Wtedy Wielka Brytania miałaby pełny dostęp do jednolitego rynku europejskiego, a handel niewiele się zmienił. Jeśli jednak do takiej umowy nie dojdzie, samochody z Wielkiej Brytanii będą w UE o około 3000 euro droższe. Tak przynajmniej podaje brytyjskie Stowarzyszenie Producentów i Sprzedawców Samochodów, SMMT. Każdego roku Wielka Brytania eksportuje około 1,3 miliona pojazdów. Około połowa z nich ląduje na rynkach Unii.

Więcej na stronie internetowej Rzeczpospolitej.


0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
Pol-Technology Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
HQ Plastics