Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Ford ogłosił w Europie kolejny ważny krok w kierunku pełnej elektryfikacji napędów, potwierdzając wybór zakładu w Walencji (Hiszpania) jako preferowanego miejsca montażu modeli opartych na architekturze pojazdów elektrycznych nowej generacji.

Po dopuszczeniu modeli do etapu produkcji, zakład w Walencji mógłby rozpocząć wytwarzanie rewolucyjnych pojazdów elektrycznych i skomunikowanych jeszcze w obecnej dekadzie.

Ford kontynuuje również wartą 2 miliardy dolarów przebudowę zakładów w Kolonii w Niemczech, aby rozpocząć tam produkcję elektrycznych pojazdów osobowych od 2023 roku. Europejska strategia Forda zakłada stworzenie atrakcyjnej linii pojazdów elektrycznych, w tym elektrycznej wersji popularnego Forda Puma oraz wzmocnienie pozycji lidera w segmencie samochodów użytkowych, dzięki elektrycznym modelom Ford Pro i usługom opartym na skomunikowaniu z siecią. Do 2026 roku Ford planuje sprzedawać w Europie 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie.

„Jesteśmy zaangażowani w budowanie dynamicznej, zrównoważonej działalności w Europie, zgodnie z naszym planem Ford+, a to wymaga koncentracji i dokonywania trudnych wyborów” – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. „W europejskiej branży motoryzacyjnej panuje ogromna konkurencja. Aby dobrze prosperować i rozwijać się, nie możemy zadowolić się jakimikolwiek produktami, ale musimy wyróżnić się takimi, które będą doskonałe, satysfakcjonujące dla klientów, a także bardzo oszczędną działalnością oraz utalentowanym i zaangażowanym zespołem.”

Sprzedaż pojazdów elektrycznych na całym kontynencie nadal szybko rośnie (wzrost o 65% do 2,3 mln w 2021 r.1), a na początku tego miesiąca Parlament Europejski przegłosował ustanowienie nowych celów w zakresie emisji CO2 dla pojazdów lekkich, w tym wymóg, aby do 2035 r. wszystkie nowo sprzedawane pojazdy posiadały napędy zeroemisyjne.

„Przyspieszamy naszą transformację w Europie, na nowo opracowujemy sposoby prowadzenia działalności i budujemy przyszłość, w której doskonałe pojazdy i konsekwentne skupienie się na zadowoleniu klienta idą w parze z ochroną naszej planety” – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe oraz dyrektor ds. transformacji i jakości w Ford Motor Company.

„Wdrożenie w zakładach w Walencji produkcji na naszej kompletnie nowej architekturze, przeznaczonej dla modeli elektrycznych, pomoże nam zbudować w Europie rentowność, zapewnić wartościowe miejsca pracy i poszerzyć ofertę Forda o pojazdy elektryczne klasy premium, generujące wysokie osiągi i w pełni skomunikowane z siecią, które spełniają oczekiwania naszych europejskich klientów.

Ogłoszona decyzja została podjęta po zakończeniu kompleksowych konsultacji z zespołami w Walencji (Hiszpania) i Saarlouis (Niemcy). W zakładzie Forda w Saarlouis nadal będzie produkowany model osobowy Ford Focus, a firma analizuje również możliwości przyszłej lokalizacji produkcji.

Ford potwierdza swoje zaangażowanie w Niemczech

Ford potwierdził także swoje zaangażowanie w Niemczech, które staną się główną siedzibą jego europejskiego oddziału Model e oraz miejscem pierwszej regionalnej produkcji pojazdów elektrycznych w Europie. Najnowocześniejsze Centrum Produkcji Modeli Elektrycznych w Kolonii rozpocznie działalność produkcyjną pod koniec 2023 roku.

„Ford intensywnie inwestuje w produkcję pojazdów elektrycznych w Niemczech, a my jesteśmy przywiązani do tego kraju jako naszej głównej siedziby w Europie” – powiedział Rowley. „Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój tej współpracy z naszymi partnerami w Niemczech i w całym regionie. Aby zapewnić sobie nowe produkty w Europie, potrzebujemy najlepszych projektów, doskonałej technologii i inżynierii, efektywnych źródeł zaopatrzenia oraz ewolucji naszej działalności przemysłowej, aby zapewnić jej ukierunkowanie na świat samochodów elektrycznych.”

Architektura nowej generacji kluczowym elementem europejskich planów Forda zakładających pełną elektryfikację napędów

Architektura nowej generacji jest decydującym krokiem w transformacji Forda w Europie, zmierzającej do osiągnięcia pełnej elektryfikacji napędów i zbudowania dobrze prosperującej firmy, przy jednoczesnym wniesieniu pozytywnego wkładu w rozwój społeczeństwa i ograniczeniu emisji zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym.

Europejskie plany Forda, dotyczące pełnej elektryfikacji napędów, przyczynią się do realizacji globalnego celu, jakim jest osiągnięcie do roku 2026 rocznej produkcji ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych oraz uzyskanie do tego samego roku skorygowanej marży EBIT na poziomie 10 procent.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

SJM EUROSTAT SAS
WOLMOT Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Etisoft Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.