- Do końca 2022 r. wszystkie niemieckie zakłady będą miały w swoim portfolio co najmniej jeden w pełni elektryczny pojazd - powiedział Milan Nedeljković odpowiedzialny w BMW AG za produkcję.

Od przyszłego roku BMW i4 oraz BMW iX będą wytwarzane odpowiednio w Monachium i Dingolfing. W fabryce w Dingolfing będą także produkowane pełni elektryczne wersje nowego BMW serii 7 i przyszłego BMW serii 5.

Zakład w Regensburgu uruchomi w 2022 r. produkcję nowego BMW X1, które będzie dostępne zarówno z silnikiem spalinowym, jak i w pełni elektrycznym układem napędowym.

Natomiast rok później w fabryce BMW w Lipsku, w której montowane jest od 2013 roku BMW i3, będzie wytwarzany następca MINI Countryman - w wersjach z silnikiem spalinowym oraz w wersji w pełni elektrycznej.

Milan Nedeljković poinformował również, że koncern zainwestuje do 2026 r. około 400 mln euro w montaż samochodów w fabryce w Monachium. Auta będą montowane w miejscu, w którym obecnie produkowane są silniki.
P90408990 lowRes animation new vehiclSilniki spalinowe (cztero-, sześcio-, ośmio- i dwunastocylindrowe zostaną przeniesione do zakładów w Steyr w Austrii i Hams Hall w Wielkiej Brytanii. - Restrukturyzacja naszej sieci produkcji silników to strategiczny krok ukierunkowany na przyszłość. Zwiększamy także naszą wydajność i optymalizujemy wykorzystanie naszych mocy produkcyjnych - wyjaśnił Nedeljković.

Transfer produkcji silników z Monachium zostanie zakończony nie później niż do 2024 roku.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Ulter-Sport Sp. z o.o.
Novacode Sp. z o.o.
ARENA COMET SCS Polska Sp. z o.o.
Coko-Werk Polska Sp. z o.o.
Hicron Sp. z o.o.
A. Berger Polska Sp. z o. o.