„Silnik TwinAir, który został nagrodzony, jest dla Fiata produktem przełomowym. Mimo że jest silnikiem o niewielkich rozmiarach, jest połączeniem znaczących technologii, które normalnie stosowane są w silnikach samochodów wyższych segmentów. I nie mówimy tylko o pojedynczym produkcie, ale o całej rodzinie różnej mocy silników, która będzie wkrótce dostępna na rynku” – powiedział Pan Emanuele Lorenzin Prezes Zarządu Fiat Powertrain Polska, obierając tę prestiżową nagrodę z rąk redaktora naczelnego polskiego wydania TOP GEAR, Pana Piotra Frankowskiego.
.
Nową rodzinę silników TwinAir wyróżnia wyjątkowa kompaktowość oraz technologia najnowszej generacji, które pozwalają wyznaczać nowe standardy w zakresie osiągów, dzięki najniższemu w tej klasie silników poziomowi szkodliwych emisji i zużycia paliwa, potwierdzając pozycję Grupy Fiat jako lidera w tym sektorze. TwinAir może poszczycić się szczególnie wyrafinowanymi rozwiązaniami technologicznymi, które normalnie zastrzeżone są dla silników wyższej kategorii. Przykładem może być elektrohydrauliczny system sterowania zaworami ssącymi Multiair, instalowany w 100% silników TwinAir oraz rozrząd napędzany łańcuchem, który dzięki temu, że jest bezobsługowy, obniża koszty eksploatacji silnika. Ponadto, równoważący wał pośredni zapewnia komfort i minimalny poziom drgań w każdych warunkach pracy silnika. W zależności od wersji (silnik z tradycyjnym układem ssącym, silnik z turbodoładowaniem oraz wersja bi-fuel CNG), TwinAir może osiągać moc od 65 do 105 KM. W szczególności wersje najwyższej kategorii wyróżniają się wyjątkowo wysokimi wartościami mocy oraz momentu obrotowego, które uzyskiwane są przez silnik o pojemności skokowej zaledwie 900 cm3.
|
Silnik 0,9 TwinAir będzie również montowany w nowej Lancii Ypsilon, której światowa premiera odbędzie się na najbliższym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.