Od początku 2012 roku producent samochodów ŠKODA ustanowił bardzo dobry wynik sprzedaży. Przez pierwsze 10 miesięcy tego roku marka dostarczyła 795 100 samochodów na całym świecie, co daje wzrost o 7,2 proc. (styczeń – październik 2011: 741 800 szt.).
„Pomimo skomplikowanych warunków rynkowych ŠKODA pozostaje na ścieżce wzrostu” - powiedział Werner Eichhorn, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Mamy zamiar kontynuować nasz rozwój, rozpoczynając ofensywę modelową. Niedawno wprowadziliśmy do sprzedaży ŠKODĘ Rapid, natomiast już niedługo zadebiutuje kolejna odsłona Octavii. Nowe modele marki mają decydujący wkład w przyjętą przez nas strategię wzrostu” - dodaje Eichhorn.
W Europie Zachodniej Producent dostarczył w październiku 2012 roku 27 600 samochodów (październik 2011: 29 200 szt.). Udział w rynku ŠKODY wzrósł w tym regionie w przeciągu pierwszych 10 miesięcy tego roku do ponad 3 proc. (styczeń - październik 2011: 2,8 proc.). Pomimo słabej sytuacji gospodarczej, w Wielkiej Brytanii sprzedaż marki wzrosła o 69 proc. (październik 2012: 4 600 szt.; październik 2011: 2 700 szt.).
ŠKODA zanotowała wzrost sprzedaży na rynkach Europy Wschodniej. Producent dostarczył w październiku 2012 roku w tym regionie 11 600 samochodów, co przekłada się na 11,5 proc. wzrost do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na rynek rosyjski marka dostarczyła aż 8 300 pojazdów, co daje 17 proc. wzrost (październik 2011: 7 100 szt.).
W Europie Środkowo-Wschodniej, w październiku 2012 roku samochody marki ŠKODA trafiły do 9 800 nabywców. Rok wcześniej, w tym samym okresie Producent sprzedał ich 10 800 szt. Na czeski rynek, w październiku 2012 roku trafiło 5 300 aut, co oznacza wzrost o 3,2 proc. (październik 2011: 5 100 szt.). W ciągu pierwszych 10 miesięcy 2012 roku, ŠKODA sprzedała w Europie Środkowej łącznie 103 800 samochodów (+1,8 proc.).
W Polsce ŠKODA wciąż utrzymuje pozycję lidera na rynku. W październiku tego roku zarejestrowanych zostało aż 2 147 samochodów osobowych tej marki. Udział rynkowy Producenta w Polsce w 2012 roku wynosi 12,15 proc.
ŠKODA stale rozwija swoją sprzedaż na rynkach azjatyckich. W Chinach, w październiku 2012 roku Producent dostarczył 22 900 samochodów, co oznacza wzrost na poziomie 9,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W Indiach, w zeszłym miesiącu marka sprzedała ponad 2 tys. pojazdów. Przez pierwsze 10 miesięcy 2012 roku, sprzedaż ŠKODY wzrosła zarówno w Chinach (+7,3 proc.), jak i w Indiach (+28,3 proc.).
Dostawy samochodów ŠKODA do klientów na całym świecie w październiku 2012 roku (model; liczba; zmiana procentowa w porównaniu do roku poprzedniego):
ŠKODA Octavia (33 900; -2,3%)
ŠKODA Fabia (18 800; -18,4%)
ŠKODA Superb (9 400; -5,4%)
ŠKODA Yeti (7 050; +11,9%)
ŠKODA Roomster (2 800; -9,4%)
ŠKODA Rapid (tylko w Indiach: 1 300; nowy model)
ŠKODA Citigo (tylko w Europie: 3 800; nowy model)